سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مشهد:

رهبر معظم انقلاب سند تحول بنیادین را افتخار آمیز خواندند / مدیران مدارس براساس سند تحول، چشم انداز ۵ ساله طراحی کنند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین امروز آماده اجرایی شدن است و رهبر معظم انقلاب این سند را افتخار آمیز خواندند.
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در همایش مشترک مدیران مدارس صدرا و شهید مطهری کشور که در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد گفت: طی سال‌های اخیر این مدارس فراز و فرود‌های بسیاری داشته اند، ولی براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش کمیته‌ای شکل گرفت و جلساتی برگزار شد و استراتژی که در برایند جلسات شکل گرفت گسترش مدارس معارفی به عنوان یک پایگاه فرهنگی بویژه در مناطق آسیب پذیر فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: جلب مشارکت سایر دستگاه ها، حوزه‌های علمیه و خیران در دستور کار قرار گرفت و براین اساس مقرر شد کیفیت و محتوای برنامه‌ها ارتقا یافته و کتب درسی بازخوانی شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت:برای توانمند سازی نیروی انسانی باید اقداماتی انجام شود چرا که در طول این سال‌ها توفیق چندانی نداشتیم و موانعی بر سر راه بوده است.

نوید افزود:این گونه مدارس یک پایگاه فرهنگی برای نشر معارف انقلابی و دینی هستند و امروزه ما در آموزش و پرورش دست اندرکار تحول بنیادین هستیم که در این راستا و برای رفع کاستی‌ها نزدیک به ۵۰۰ نفر طی ۵ سال نقشه‌ای را آماده کردند تحت عنوان سند تحول بنیادین که امروز آماده اجرایی شدن است و رهبر معظم انقلاب نیز این سند را افتخار آمیز خواندند.

وی تصریح کرد: در این سند تمام عناصر آموزش و پرورش بازخوانی شده و مدارس معارفی ما ازجمله  صدرا و شهید مطهری نیز باید اهداف و برنامه‌ها یشان مورد بازخوانی و باز تولید قرار بگیرند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: سند تحول بنیادین براساس نظریه ترکیبی از بالا به پایین و از پایین به بالا تدوین شده است و در حال حاضر در قمست بالا که تدوین و تصویب طرح بوده است انجام شده است و مقررات و زیر ساخت‌ها فراهم شده است و حال نوبت پایین و مدیران مدارس است.

نوید افزود: اگر مدیران مدارس در اجرایی شدن این سند تحول آفرینی نکنند با شکست مواجه خواهد شد و همه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند تا این سند به طور کامل محقق شود.

وی تصریح کرد: یکی از نقاظ ضعف ما بعد از انقلاب این بوده است که نتوانستیم نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و سرمایه گذاری لازم در این حوزه انجام نشده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت:برای اجرایی شدن این سند باید تغییر نگاه‌ها و باور‌ها و رفتار اتفاق بیافتد و مدیران پیشگام این تحول هستند و باید باور و علاقه و اراده داشته باشند باید قدرت ریسک پذیری و شهامت تحول آفرینی را در خود بوجود آورند.

وی افزود: مدیران مدارس براساس سند تحول، چشم انداز ۵ ساله طراحی کنند و این مدارس یه دلیل آماده بودن زیر ساخت‌ها و ظرفیت لازمی که دارند می‌تواندد پایلوت اجرایی شدن طرح در کشور شوند.

نوید تاکید کرد: مدارس ما در افق ۱۴۰۴ باید تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی و انقلاب بوده و نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور باشند. مدرسه باید از مکان صرف آموزشی تبدیل به مکان کسب تجربه زندگی شده و به نهادی فرهنگی تربیتی تبدیل شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

صحبت های دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.