سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت از تعطیلی واحد‌های تولیدی پیشگیری کند

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز گفت: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی حاکم در کشور و وجود مشکلات برای واحدهای تولیدی، به زودی شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خسرو فروغان عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در جلسه کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ گفت: بسیاری از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی در استان فارس نیمه فعال کار را ادامه می‌دهند و این روش در صورت بی‌توجهی منجر به افزایش بیکاری و موج تعطیلی کارخانه‌ها خواهد شد.

وی افزود: وضعیت امروز ارز در کشور شرایط نامناسبی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده که دولت برای نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی باید راهکار‌های موثری را مد نظر قرار دهد.

فروغان با یادآوری اینکه عمده صادرات استان فارس به بخش کشاورزی فارس اختصاص داشت که در این بخش با مشکلات متعددی مواجه هستیم؛ گفت: بخشنامه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های دولتی که عمده آن‌ها یک مسیر واحد را طی نمی‌کند به پیکره‌ی اقتصاد ضربه زده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: در حال حاضر نگاه روشنی به آینده اقتصادی کشور و استان فارس وجود ندارد که به طور حتم ادامه این روند باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد.

فروغان اضافه کرد: این درحالی است که از زمان تحول و بروز مشکلات ارزی در کشور، ما در اتاق شیراز راهکار‌های مختلفی را مدیران استان فارس و اتاق ایران ارائه کردیم که بسیاری از آن مبنی تصمیم گیری و رفع مشکلات ارزی در کشور شد.

وی افزود: مشکل بزرگ اقتصاد ما نوع نگاه‌های غیر علمی و تجربی است که امیدواریم دولت با استفاده از نگاه جامع برنامه ریزی اقتصادی را پیش ببرد.

مشاور استاندار فارس در بخش کشاورزی نیز گفت: مشکل امروز استان فارس در بخش‌های اقتصادی نبود نقشه راه علمی و اساسی است که باعث جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها شده است.

امیررضا توکلی اعتقاد دارد که عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های دولتی در مواجهه با صادرکننده و تولید کنندگان، به این بخش‌ها آسیب‌های فراوانی وارد کرده است.

توکلی در خصوص ضعف در برند سازی نیز گفت: در استان برند ملی نداریم و حتی تولیداتی مانند زعفران فارس حتی در داخل کشور نیز شناخته شده نیست.

وی ادامه داد: در مباحث مربوط به صادرات و واردات با توجه به چالش‌های پیش رو برنامه‌ها باید به طور دقیق رصد شود و صادرکنندگان هم در تصمیم گیری‌ها مداخله داشته باشند.

مشاور استاندار فارس در امور کشاورزی تصریح کرد: اگر صنعت و کشاورزی در فارس هماهنگ باشد رونق اقتصادی و اشتغال را شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/ر

دولت نسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی هوشیار باشد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.