سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

از کاهش درد آمپول با یک چسب تا کفشی که سپر جانتان می‌شود

محققان موفق به طراحی و ساخت کفه کفشی شده‌اند که در شرایط سخت جان انسان را نجات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعین در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فن‌آوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته شده در جهان بپردازیم.

چسب‌هایی که درد واکسیناسیون را کم می‌کند

به تازگی یکی از محققان موفق به طراحی چسبی شده است که  بدون هیچ دردی کار واکسیناسیون را انجام می دهد. چسب با قرار گرفتن روی بدن، درد ناشی از واکسیناسیون را از بین برده، همچنین با استفاده از قابلیت ویژه خود در تجهیز شدن به ویروس‌های خشک شده‌ قادر خواهد بود کار واکسیناسیون را به درستی و راحتی انجام دهد.

درمان بیماری کچلی با استفاده از یک کلاه!

مبتکران انگلیسی برای از بین بردن بیماری کچلی، کلاهی را ساخته‌اند که به کمک اشعه‌های لیزری قرمز‌ رنگ سبب افزایش رشد مو خواهد شد. لیزرها پس از شلیک به درون جمجمه سرعت رشد موها را چندین برابر کرده و سبب رشد پیاز مو می شوند. به گفته محققان پس از 9 ماه استفاده از کلاه رشد چشمگیر موها به وضح مشاهده می شود.

کفشی که از جان انسان محفاظت می‌کند

به تازگی محققان موفق به طراحی کفه کفشی شده‌اند که نه تنها راه رفتن را آسان می‌کند بلکه در بسیاری از موارد جان آنها را هم نجات می‌دهد.
این کفه کفش برای افرادی که شغلشان خنثی کردن مین‌های جنگی است بسیار کارآمد بوده و به کمک سنسورهای داخلی بکار رفته در آن موقعیت زمینی مین را تشخیص داده و هشدارهای لازم را به فرد  خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.