سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی فلسطینی‌های لبنان از قطع کمک‌ها و کاهش دسترسی کودکان به مدرسه

فلسطینی‌های ساکن لبنان به دنبال قطع بودجه آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد، آنروا، نگران کاهش دسترسی کودکان خود به مدرسه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فلسطینی‌های ساکن لبنان به دنبال قطع بودجه آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد (آنروا) از سوی آمریکا، نگران کاهش دسترسی کودکان خود به مدرسه هستند.

میسون عیسی معلم سازمان آنروا گفت: «در کلاس ما بسیار عرق می‌کنیم. اغلب برق در ساختمان قطع است، سقف کلاس هم نیاز به تعمیرات فوری دارد. زمانی که شما در کلاس راه می‌روید احساس می‌کنید ساختمان در حال فروریختن است. ما مشکلات زیادی داریم.»

وی افزود: «البته همه ما می‌خواهیم که آنروا به کار خود ادامه دهد و ما هر آنچه را که می‌توانیم انجام می‌دهیم، زیرا این به خاطر آینده فرزندانمان در این مدارس است و ما نمی‌خواهیم که آینده آن‌ها در معرض خطر قرار بگیرد، ما نمی‌خواهیم که معلم‌ها شغل خود را از دست بدهند، اما اگر آنروا برود این موضوع اجتناب ناپذیر خواهد بود. خانواده‌هایی هستند که به آنروا وابسته هستند. »

رمضان ابراهیم یک آواره فلسطینی هم گفت: «متاسفانه این یک موضوع غم‌انگیز است. حقیقتا ما شوکه شده ایم. در نهایت فرزندان ما به کجا خواهند رفت؟ آینده فرزندان ما چه خواهد شد؟ آیا آن‌ها راهی خیابان‌ها خواهند شد؟»

کلودیو کوردونه مدیر آنراو در لبنان گفت: «تاثیر کسری بودجه‌ای که ما داریم و به میزان ۲۱۷ میلیون دلار است سبب خواهد شد که ما تنها تا ماه دسامبر دوام بیاوریم و در پایان ماه سپتامبر همه طرح‌های امدادی ما در معرض خطر قرار می‌گیرند. در اینجا در لبنان ۳۸۰۰۰ دانش آموز در مدارس داریم، ما ۲۷ درمانگاه داریم که به ۱۶۰ هزار نفر خدمت رسانی می‌کنند. ما ۶۱ هزار پناهنده داریم که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، که به میزان قابل توجهی به کمکی که ما می‌توانیم به آن‌ها بدهیم، وابسته هستند. »

براساس سرشماری سال گذشته، حدود ۱۷۴ هزار فلسطینی در لبنان زندگی می‌کنند، اگر چه بر اساس برآورد سازمان ملل متحد ده‌ها هزار نفر دیگر نیز در لبنان زندگی می‌کنند. آن‌ها تقریبا از فعالیت در ۲۰ شغل که نیاز به آموزش عالی دارند مانند وکالت، پزشکی و مهندسی منع شده اند.

گفتنی است؛ وزارت امور خارجه آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد که این کشور تمام کمک‌های مالی خود را به آنروا، قطع کرده است. این آژانس در ماه می‌سال ۱۹۵۰ در چارچوب سازمان ملل متحد و در نتیجه فشار آمریکا بر سازمان ملل متحد به وجود آمد تا جانشین هیأت کریکرز آمریکایی شود.

هیأت یاد شده پس از آوارگی فلسطینیان در ۱۹۴۸ و تا اوایل سال ۱۹۵۰ برخی خدمات همیاری را به آوارگان فلسطینی عرضه می‌کرد. این سازمان به دنبال صدور قطعنامه‌ای از سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۹، تأسیس و در آخرین بیانیه سازمان ملل در این راستا فعالیت انروا تا ۳۰ ژوئیه ۱۹۹۳ تمدید شد.

هدف از تشکیل این سازمان رسیدگی به امور آوارگان فلسطینی در قالب ارائه برخی خدمات همیاری و ارائه طرح‌های اسکان می‌باشد. این آژانس تامین نیاز‌های اساسی زندگی ملت فلسطین، یعنی غذا، مسکن، آموزش و بهداشت را به عهده گرفته است.

ارائه خدمات فوری (کمک‌های فوق العاده)، خدمات تربیتی، بهداشتی، کمک‌های نقدی و جنسی، امرار معاش، تأمین غذا و امر آموزش آوارگان فلسطینی از جمله وظایفی است که این سازمان برعهده داشته است.

انتهای پیام/

نگرانی فلسطینیان ساکن لبنان از قطع کمک مالی آمریکا به آنروا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.