وی در ادامه به کیفیت آثار اشاره کرد و افزود: کیفیت همیشه مهمتر از کمیت است؛ ولی زمانی که کار به تولید آثار کودکان میرسد از کیفیت کاسته میشود. فیلمساز به جای استفاده از بازیگران و عوامل حرفه ای، از دوستان و آشنایان برای جمع کردن کار استفاده میکند تا هزینه کمتری صرف شود. همین کوتاهیها کیفیت کار را کاهش میدهد و شکست در گیشههای سینما را با خود به همراه میآورد. بچهها آنقدر باهوش هستند که چنین آثاری را برای دیدن انتخاب نکنند.
اژدری همچنین، به بودجه شش میلیاردی جشنواره کودک اشاره کرد و گفت: فیلمهای کودک اگر بخواهند مورد توجه بچهها باشند، نیازمند بودجه زیادی هستند. شش میلیارد هزینه برای جشنواره کودک زیاد نیست و صرف بالا بردن و ارتقای کیفی آثار خواهد شد. متاسفانه پیش فرض افراد نفروختن آثار تولید شده در این ژانر است. همین قضاوتهای زودهنگام باعث پایمال شدن تولیدات میشود. کارگردان باید اثر خوبی تولید کند تا آن فیلم بتواند در گیشه موفق باشد و پخش کنندهها با اطمینان خاطر به این حوزه ورود کنند.
این کارگردان در ادامه به زمان اکران فیلم های کودک اشاره و بیان کرد: وقتی این تفکر جا بیفتد که تنها زمان مناسب برای اکران فیلمهای کودک مهر ماه است، دیگر نمیتوان انتظار داشت که این حوزه بتواند در جایگاه خود به موفقیت برسد. وقتی تصمیمات از قبل تعیین شده برای فیلمها گرفته شود، مجال دیده شدن خوب به فیلم ها را نمیدهند. با وجود اینکه فیلمهای کودک همچون دیگر فیلمها توانایی دیده شدن را دارند و این زمان بندیها به سینمای کودک آسیب میزند. فیلم خوب هر زمان که اکران شود مخاطب خود را به سینما میکشاند و این قانونهای نانوشته و تصورات غلط است که دست و پای فیلمسازان را میبندد.
انتهای پیام/