سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یِنی شفق:

ناو‌های جنگی ترکیه در شرق مدیترانه به حال آماده‌باش کامل درآمدند

یِنی شفق نوشت در آستانه آغاز عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از چنگ تروریست‌ها، ناو‌های جنگی ترکیه در شرق مدیترانه به حال آماده‌باش درآمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یِنی شفق نوشت در آستانه آغاز عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از چنگ تروریست‌ها، ناوهای جنگی ترکیه در شرق مدیترانه به حال آماده‌باش درآمدند.

در این گزارش آمده است با آغاز رزمایش‌های نظامی روسیه در دریای مدیترانه و عزیمت ناوشکن‌های آمریکایی مجهز به موشک‌های تام هاوک به سمت این دریا همزمان با تدارک ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب –آخرین پایگاه گروه‌های (تروریستی) مسلح– ترکیه نیز کشتی‌های جنگی خود را در این دریا به حال آماده‌باش کامل درآورده است.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که بیش از 25 فروند ناو جنگی و کشتی‌های پشتیبانی به همراه 30 فروند هواپیما، شامل جت های جنگنده و بمب افکن های راهبردی، در رزمایش های نظامی این کشور در دریای مدیترانه –که از اول تا هشتم سپتامبر برگزار می شود– شرکت داده شده اند.

این گزارش می‌افزاید ترکیه هم که پیش‌تر 10 فروند ناو جنگی را به مدیترانه اعزام کرده بود، کشتی‌های بیشتری را به این منطقه گسیل کرده است. طبق این گزارش، شمار کشتی های اعزام شده مشخص نشده است.

ترکیه بارها مخالفت خود را با عملیات آزادسازی ادلب اعلام کرده و مدعی شده است برای حفظ منافع و امنیت خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 

از سوی دیگر، در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره حمله احتمالی غیرقانونی آمریکا و متحدانش به سوریه با هدف مانع‌تراشی بر سر راه عملیات آزادسازی ادلب قوت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
اردوغان رویاهایش را بر باد رفته میبیند ،واین ایران است که پیروز تمام میدانهاست سیاستی درست واصولی که تزلزل ناپذیره و بهرانها وحوادث ریز ودرشت ویارگیریهای متعدد حریفان خللی در ان ایجاد نکرده ونمیکند پایذارئ وثبات در عمل وگفتار اعتبار ووجهه خاصی در چند دهه گذشته نصیب کشور کرده ،واین مهم باعث شده حرفها وسیاستهای اعلامی ایران از ثبات وپشتوانه محکمی در نزد دوستان ودشمنان ایران شده وروی ان حساب ویژه باز میکنند ،واین مهم دستآورد عظیمی برای کشورمان به ارمغان خواهد اورد ،ایران اعلام کرد بشار اسد رییس جمهور سوریه است وما از او حمایت میکنیم ،امریکا وکل اتحآدیه اروپا ودنیای غرب هم میگفتنذ کار اسد تمام است وبا امریکا همراهی میکردند واین ایران بود که با قدرت از سوریه حمایت کرد وتمآم طرح ها وتوطعه های انها را بی آثر کرده وبا شجاعت پای سیاست اعلامی خود ایستاد وتمام دشمنان را با خواری وخفت بشکست کشاند واعتبار جهانی این اقدامات تا سالهای سال میتواند برای کشور اعتبار داشته وتولید قدرت کند ،
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
من آخر نفهمیدم ادلب سوریه چه ربطی به ترکیه دارد
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
ترکیه هیچ کاری نمیکنه چون اگه اقدامی بکنه روسیه هم قرارداد فروش s-400 به ترکیه لغو که میکنه هیچ ممکنه روابطش با روس ها و همچنین ایران بشدت تیره و تار بشه ، بیشتر شبیه رجز خونیه تا اقدام عملی