ولید المعلم وزیر خارجه سوریه گفت جامعه بین المللی باید این موضوع را به رسمیت بشناسد که استان ادلب جزء قلمرو سوریه است و دولت سوریه باید کنترل کامل آن را به دست گیرد.

ولید المعلم: دولت سوریه باید کنترل کامل ادلب را در دست بگیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه گفت، اول از همه جامعه بین المللی باید این موضوع را به رسمیت بشناسد که استان ادلب جزء قلمرو سوریه است و دولت سوریه باید کنترل کامل آن را به دست گیرد.

ثانیا همانطور که رئیس جمهور اسد گفت، اولویت ما آزادسازی ادلب است یا به روشی صلح آمیز است که ما آن را ترجیح می‌دهیم یا روش نظامی. در مرحله سوم این موضوع به طور شفاف مشاهده می‌شود که جبهه النصره از طرف سازمان ملل به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

وی افزود: برای حفاظت از غیرنظامیان در ادلب ما تمامی گذرگا‌های امن را باز نگه داشته ایم. این گذرگاه‌ها برای دو هفته باز نگهداشته شده اند و ما تاکنون شاهد ورود و رسیدن صد‌ها خانواده بوده ایم. بر این اساس من می‌توانم بگویم که اگر اقدام نظامی ضروری باشد آنگاه این اقدام تنها ضد جبهه النصره خواهد بود. گروه‌هایی که خواهان یک توافق صلح هستند باید مواضع خود را اعلام کنند و به تعهدات خود در رابطه با حل و فصل اختلافات عمل کنند.

انتهای پیام/

وزیر خارجه سوریه گفت کنترل کامل ادلب باید در دست دولت سوریه باشد

برچسب ها: سوریه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار