سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

از فناوری نوین که به داد معلولان می‌رسد تا کفش‌هایی که دردتان را کم می‌کند

محققان توانسته‌اند به کمک فن‌آوری نانو کفه کفشی را بسازند که ضد درد است و هیچ مشکلی برای کاربران به وجود نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدید علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته شده در کشورهای مختلف بپردازیم.

طراحی  شلوارهایی ویژه برای افراد ناتوان از راه‌ رفتن

به تازگی گروهی از محققان موفق به طراحی اسکلت رباتیکی شده‌اند که روی آن ماهیچه‌ مصنوعی قرار می‌گیرد و به کمک آن‌ می‌توان افراد ناتوان از راه‌رفتن بسیاری از فعالیت‌ها را مانند ساخت پای مصنوعی انجام داد.

گروهی از دانشمندان توانسته‌اند شلوارهایی ویژه برای افراد معلول بسازند که در این شلوارها ماهیچه‌های مصنوعی قرار گرفته‌اند و همچنین تاندون‌هایی انعطاف‌پذیر درون شلوار دوخته‌شده‌اند که با پوشیدن آن افراد ناتوان از راه‌رفتن می‌تواند به کمک پاهای خود قدم بردارد.

لباس‌های که به شما اینترنت می‌دهند

محققان موفق به طراحی لباس‌هایی شده‌اند که می‌توانند به اینترنت وصل شوند؛ در این لباس تراشه های مخصوصی به کار رفته است که امکان استفاده از اینترنت را فراهم می‌کند همچنین به دلیل وجود باتری در جیب این لباس می‌توان تلفن همراه را شارژ کرد.

کفش‌های ضد درد تولید شدند

گروهی از محققان توانسته‌اند به کمک فن‌آوری نانو کفه کفشی را بسازند که ضد درد است و هیچ مشکلی برای کاربران به وجود نمی‌آورد در این کفه پوشش‌هایی به کار رفته است که خستگی پا را به خود جذب می‌کند و به وسیله آن می‌توان قدم‌های بیشتری برداشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.