سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری جشنواره‌های مختلف برای رشد کارآفرینی در کشور

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت:جشنواره‌هایی مانند سلامت دیجیتال سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌شود.

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فراخوان کسب و کار‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال گفت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت دیجیتال در کشور و همچنین شناخت کسب و کار‌های فعال اقدام به برگزاری این جشنواره کرده‌ایم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه جشنواره کسب و کار‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال سبب آشنایی سرمایه گذاران و کارآفرینان می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره فضایی فراهم شده است که برمبنای آن بخش خصوصی می‌تواند وارد شود و سرمایه گذاری کند.

محورهای اصلی جشنواره سلامت دیجیتال

وی با بیان اینکه ای‌هلث یکی از زیر مجموعه‌های حوزه کسب و کار سلامت است، گفت: این حوزه سبب افزایش کسب و کار و اشتغالزایی برای جوانان می‌شود، زیرا به واسطه آن می‌توان از ظرفیت بالقوه جوانان استفاده کرد.

قادری‌فر با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از ۵۰ تیم ثبت‌نام کرده‌اند گفت: این آزمون با همکاری وزارت بهداشت پیش می‌رود و تا کنون شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی درباره محور‌های کلیدی جشنواره سلامت دیجیتال گفت: ساخت نرم‌افزار‌های مرتبط با سلامت بیمار، طراحی حسگر‌های تشخیص بیماری و خدمات آموزش و پرورش از جمله محور‌های اصلی این جشنواره است.

جشنواره توالی‌یابی و تاثیر چشمگیر آن در زندگی افراد

وی درباره جشنواره توالی‌یابی اظهار کرد: این جشنواره یکی دیگر از برنامه‌های معاونت  در راستای حمایت از کارآفرینان است؛ توالی‌یابی به معنای استفاده از داده‌های ژنومیک است و تحلیل این داده‌ها تاثیر چشمگیری در زندگی افراد خواهد داشت.

قادری‌فر ادامه داد: فراخوان این جشنواره از اردیبهشت ماه شروع شده است و بیش از ۵۵ تیم در آن ثبت‌نام کرده‌اند که مرحله نهایی آن اواخر تابستان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی درباره اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها گفت: برگزاری جشنواره کسب و کار حوزه سلامت و توالی‌یابی نشان از آن دارد که در معاونت به اکوسیستم سلامت توجه بسیاری می‌شود و راه برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش هموار شده است و کسب و کار‌های شرکت کننده در این جشنواره‌ها می‌توانند از حمایت بخش خصوصی، شتاب دهنده‌های بخش خصوصی و پارک‌های علم و فناوری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.