سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انوشیروانی: رئیس فدراسیون تصمیم شورای فنی را وتو کرد/ تکرار قهرمانی در جهان دشوار است

سرمربی سابق وزنه برداری ایران گفت: وتو کردن تصمیم شورای فنی درباره حضور کیانوش رستمی در بازی‌های آسیایی به این ورزشکار ضربه زد.

سجاد انوشیروانی سرمربی سابق وزنه برداری ایران در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: وزنه برداری ایران پس از انقلاب اسلامی در بازی های آسیایی ۲ مدال طلا کسب نکرده بود، اما طبق صحبت‌هایی که ملی پوشان، فدراسیون و کادرفنی تیم ملی پیش از اعزام درباره تمرکز هر هشت وزنه بردار ایرانی داشتند انتظار‌ها بیشتر بود. اگر مجید عسگری که با شرایط خاصی به جاکارتا اعزام شد کنار بگذاریم طبق قولی که کادرفنی داده بود هفت وزنه بردار دیگر شانس مدال بودند، اما اوت شدن ۴ وزنه بردار ایرانی شرایط را سخت کرده و زنگ خطر را برای ما به صدا درآورد که باید اتفاق‌های ورزش را هم در نظر بگیریم. هیچ وقت پیش از شروع یک رقابت با قاطعیت درباره نتیجه صحبت نکنیم و حرفمان را در عمل اثبات کنیم.

حذف رستمی و براری برای بسیار تلخ بود

او ادامه داد: بدون شک محمد حسین برخواه و همکارانش با در نظر گرفتن شرایط وزنه برداران تمام تلاش خود را به کار بردند و دوست نداشتند چهار وزنه بردار ما اوت شوند، بلکه می‌خواستند اتفاق‌های شیرین تری در جاکارتا رقم بخورد. علی مکوندی جوان است و بازهم فرصت دارد. برای مجید عسگری هم با توجه به شرایط موجود کمتر کسی انتظار کسب مدال داشت، اما حذف کیانوش رستمی و محمدرضا براری به عنوان ۲ وزنه بردار با تجربه بسیار تلخ بود.

کیانوش رستمی باید در وزن ۸۵ کیلوگرم شرکت می‌کرد

انوشیروانی تصریح کرد: می‌دانم براری برای کسب مدال بازی‌های آسیایی تا چه اندازه سختی کشید. آرزو می‌کردم محمدرضا در جاکارتا مدال بگیرد. کیانوش رستمی هم همانگونه که در مصاحبه پس از مسابقه اش انجام داد باید در جاکارتا در وزن ۸۵ کیلوگرم شرکت می‌کرد و به رقابت‌های جهانی عشق آباد نمی‌رفت تا در یک سال باقی مانده به آغاز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ خودش را از لحاظ آمادگی بدنی به حد ایده آل حضور در دسته ۹۶ کیلوگرم برساند. در این صورت پرستیژ کیانوش به عنوان یکی از اسطوره‌های وزنه برداری ایران حفظ می‌شد.

تصور نمی‌کردم سلیمی از وزنه برداری خداحافظی کند

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران درباره خداحافظی بهداد سلیمی پس از قهرمانی در دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: خداحافظی بهداد شیرینی قهرمانی اش را تلخ کرد. به هیچ وجه تصور نمی‌کردم سلیمی در جاکارتا از وزنه برداری خداحافظی کند و فکر می کردم او پس از المپیک ۲۰۲۰ این کار را انجام می‌دهد. سعید علی حسینی هم به دلیل آسیب دیدگی نتوانست خوب تمرین کند، اما با غیرت وزنه‌های خوبی را در بازی‌های آسیایی بالای سر برد.

سهراب مثل همیشه خارق العاده بود

انوشیروانی درباره قهرمانی همراه با رکوردشکنی سهراب مرادی در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: سهراب مثل همیشه در این رقابت‌ها درخشش فوق العاده‌ای داشت و وزنه‌ای را زد که ۱۹ سال هیچ وزنه برداری در دنیا نتوانسته بود به آن نزدیک شود. این امر نشان می‌دهد مرادی به عنوان یک ورزشکار منضبط نتیجه زحماتش را به خوبی گرفته است.

هاشمی زیر وزنه‌ها از لحاظ بدنی آماده نبود

او درباره سوم شدن علی هاشمی، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: علی با وجود از دست دادن مدال نقره خوش درخشید. حس کردم او زیر وزنه‌ها از لحاظ بدنی شرایط مناسبی ندارد و تا جایی که اطلاع دارم او روز مسابقه سرما خورده بود، اما با این حال غیرتمندانه وزنه زد. هاشمی نشان داد در هر رقابتی می‌توان به او اعتماد کرد. تیم خوبی در جاکارتا داشتیم و کسی تصور نمی‌کرد چهار وزنه بردار ما در این رقابت‌ها اوت کنند.

تصمیم کیانوش ارتباطی به علی مرادی نداشت

او درباره تکرار اشتباهات کیانوش رستمی در رقابت‌های اخیر وزنه برداری و تصمیم رئیس فدراسیون برای اعزام نکردن این وزنه بردار به رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ گفت: خود کیانوش تصمیم گرفته است به رقابت‌های جهانی نرود و این موضوع ارتباطی به علی مرادی ندارد. مرادی قصد دارد شرکت نکردن رستمی در رقابت‌های عشق آباد را از اقدام‌های موثر فدراسیون جلوه بدهد، اما همانگونه که کیانوش تصمیم گرفت وزنش را تغییر دهد که به نظر من در زمان درستی این کار را انجام نداد، حضور نیافتن در رقابت‌های جهانی هم تصمیم خودش است. فدراسیون در بازی برد- برد قرار گرفته، اما از آنجایی که رستمی نمی‌خواهد از این راه بازگردد، وارد بازی ۲ سر باخت شده است.

زنگ خطر برای وزنه برداری ایران را به صدا در آمده است

انوشیروانی افزود: کیانوش به همین راه ادامه می‌دهد، اما امیدوارم اوت شدن او در ۲ رقابت مهم بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی زنگ خطر را برای رستمی و فدراسیون به صدا در آورده باشد که اصرار روی اختصاصی تمرین کردن این وزنه بردار بسیار نا به جا است. حدس می‌زنم چنین وضعیتی تداوم دارد.

رستمی نمی‌خواست به پر و پای سهراب مرادی بپیچد

انوشیروانی درباره اینکه به نظر می‌رسید رستمی در جاکارتا قصد کل کل با سهراب مرادی را داشت گفت: بعید می‌دانم کیانوش رستمی در بازی‌های آسیایی قصد کل کل با سهراب مرادی را داشت چرا که خودش می‌داند سهراب در دسته ۹۴ کیلوگرم یک سر و گردن از او بالاتر است. با این حال کیانوش وزنه برداری غیرتی است و در جاکارتا وزنه‌هایی زد که بار‌ها در طول تمریناتش آن‌ها را بالای سر برده بود. در واقع رستمی می‌خواست در این وزن رقابت کند و کاری به سایر وزنه برداران نداشت. رستمی نمی‌خواست به پر و پای مرادی بپیچد بلکه قصد داشت وزنه‌هایی در خور نام خودش بزند که در این راه ناموفق بود. رستمی تازه به وزن ۹۴ کیلوگرم آمده است و درست نبود به فکر وزنه‌های سنگین باشد. او می‌توانست با انتخاب وزنه‌هایی سبک‌تر به راحتی مدال نقره را بگیرد. ما می‌دانستیم او به تازگی تغییر وزن داده و در دسته‌ای که سهراب مرادی حضور دارد مدال نقره رستمی دست کمی از طلا نداشت.

رئیس فدراسیون تصمیم اعضای شورای عالی فنی را وتو کرد

انوشیروانی درباره اینکه شنیده می‌شود علی مرادی پیش از شروع بازی‌های آسیایی در جلسه شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده است در صورت مدال نگرفتن کیانوش رستمی در این رقابت‌ها از سمت خود استعفا می‌دهد، بیان کرد: من هم شنیده ام رئیس فدراسیون وزنه برداری تصمیم سرمربی تیم ملی و اعضای شورای عالی فنی فدراسیون را برای اعزام نشدن رستمی به بازی‌های آسیایی وتو و اعلام کرده است.

بازگشت کشور‌های دوپینگی تکرار عنوان قهرمانی جهان دشوار می کند

او درباره اینکه با شرایط موجود شانسی برای تکرار عنوان قهرمانی در رقابت‌های جهانی داریم یا خیر، اظهار داشت: با توجه به تمام شدن محرومیت کشور‌های محروم و بازگشت آن‌ها به مسابقات جهانی، کار سختی در پیش داریم. در ضمن کشور‌هایی مانند روسیه، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان و قزاقستان که در اوزان سنگین وزن مدعی دارند با توجه به اتفاقاتی که برایشان رقم خورده با قدرت در آنجا شرکت می‌کنند تا اثبات کنند آن طوری که فکر می‌شد دوپینگ نداشتند. تمریناتی که از ورزشکاران چین دیدم مطمئنم با بهترین شرایط ممکن پای به مسابقات خواهند گذاشت. امیدوارم ورزشکاران ما هم بتوانند درخشش سال گذشته خود را دوباره تکرار کنند هر چند غیبت کیانوش رستمی و حضور نداشتن سلیمی کارمان با مشکل مواجه خواهد شد. معتقدم در اوزان ۸۵ کیلوگرم به بالا شانس کسب مدال را داریم مگر اینکه ایوب موسوی و علیرضا سلیمانی با رکورد‌های خیره کننده در مسابقات انتخابی تیم ملی مجوز حضور در رقابت‌ها را بدست آورند.


بیشتر بخوانید:باقری: تصمیم مرادی بچه گانه است/ کار‌های غیرحرفه‌ای فدراسیون، روحیه عسگری را نابود کرد

رضازاده: سلیمی تصمیم خوبی گرفت/ باید به فکر پشتوانه سازی باشیم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.