سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صاردات ۲۲ میلیون دلاری تعاونی های گیلان

شرکت های تعاونی فعال گیلان در یک سال گذشته ۲۲ میلیون دلار صادرات به کشور‌های آسیایی و اروپایی داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به مناسبت آغاز هفته تعاون در جمع اصحاب رسانه گفت: ۱۴ شرکت تعاونی این استان در یک سال گذشته ۲۲ میلیون دلار محصول کشاورزی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی، صنایع دستی و چای کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر کردند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال این میزان صادرات به ۳۵ میلیون دلار افزایش یابد، افزود: صادرات این محصولات به کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه، بلژیک، ژاپن، امارات متحده عربی، ترکمنستان، فرانسه و عراق انجام شده است.

مدیرکل تعاون گیلان اظهار داشت: گیلان ۲ هزار و ۶۵۰ شرکت تعاونی فعال و در دست اجرا با ۲۱۶ هزار عضو و ۲ هزار و ۱۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری دارد.

علیزاده اظهار کرد: این شرکت‌های تعاونی در بخش‌های اعتباری، مرزنشینی، حمل و نقل، سهام عدالت، تولیدی، کشاورزی، گردشگری، خدماتی، صنایع دستی، مسکن، مصرف و توزیع با اشتغالزایی ۴۱ هزار نفر فعال است.

وی از فعالیت ۱۶ اتحادیه با ۳۹۳ شرکت تعاونی عضو در استان گیلان خبر داد و گفت: در هفته تعاون امسال جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر استان با مشارکت ۴۱۸ شرکت و اتحادیه تعاونی برگزار می‌شود که ۲۰ شرکت و اتحادیه‌ای که در زمینه دانش بنیان، ارائه دهنده بهترین خدمات و صادرات فعالیت دارند، به عنوان تعاونی برتر انتخاب خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزایش برنامه‌های ترویجی و آموزشی، تاسیس تعاونی‌های توسعه عمران، پیگیری تشکیل تعاونی‌های سهام عام، ساماندهی تعاونی‌های مرزنشینان را از مهمترین یرنامه‌های این اداره کل در سال ۹۷ اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ ع

سهم ۲۲ میلیون دلاری بخش تعاون گیلان در صادرات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.