سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شینزو آبه: روابط ژاپن و چین به مسیر عادی بازگشته است

نخست‌وزیر ژاپن ضمن ابراز اطمینان از بهبود روابط با چین اعلام کرد روابط دو کشور به مسیر عادی بازگشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در مصاحبه با روزنامه سانکه، ضمن ابراز اطمینان از بهبود روابط با چین، اعلام کرد روابط دو کشور به مسیر عادی بازگشته است.

آبه که قرار است اواخر ماه اکتبر به چین سفر کند، امیدوار است در آینده شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را به ژاپن دعوت کند.

سخنان او در میان تشدید فشار تجاری آمریکا بر پکن و توکیو مطرح شد، که موجب نگرانی در مورد حمایت‌گرایی و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی شده است.

شینزو آبه اعلام کرد لی که چیانگ، نخست وزیر چین در ماه مه به این کشور سفر کرد و روابط دو کشور کاملا به مسیر عادی بازگشته است.

وزیر دارایی ژاپن نیز روز جمعه گفت: دور فعلی مذاکرات مالی با چین "بسیار خوب" بود و دو طرف توافق کردند همکاری در سیاست ها و اقدامات کلان اقتصادی را حفظ کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بارها به عنوان بخش اصلی پیام اقتصادی خود، تهدید کرده است تعرفه های تجاری وضع می کند و در این خصوص به کسری تجاری بخش خودروی آمریکا با آلمان و ژاپن اشاره کرده است.

آبه در مصاحبه خود اعلام کرد او با هدف بزرگتر ترامپ در زمینه گسترش تجارت و سرمایه گذاری که به سود دو کشور باشد، اشتراک نظر دارد، اما تصریح کرد در بحث ها درباره تجارت، مراوادت دوستانه را بر منافع ملی اولویت نمی دهد.

انتهای پیام/

ابراز امیدواری نخست‌وزیر ژاپن درباره بهبود روابط با چین

برچسب ها: آسیا ، چین ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.