سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: هیچ ضرورتی ندارد کانادا در توافق جدید نفتا حضور داشته باشد

رئیس‌جمهور آمریکا توافق تجاری نفتا را بدترین توافق خواند و اعلام کرد هیچ ضرورتی ندارد کانادا در توافق جدید حضور داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه تهدید کرد اگر کنگره در روند گفتگوهای توافق تجاری جدید «نفتا» دخالت کند، کل توافق را لغو می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در حساب توییتری خود نوشت: هیچ ضرورت سیاسی وجود ندارد که کانادا در توافق جدید «نفتا» حضور داشته باشد. کنگره نباید در گفتگوهای توافق جدید نفتا دخالت کند، اگر به چنین کاری دست بزند به راحتی کل توافق نفتا را لغو می‌کنم و لغو این قرارداد برای ما سودمند خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه توافق «نفتا» بدترین توافق تجاری موجود است که تاکنون منعقد شده، افزود: آمریکا هزاران تجارت و میلیونها شغل را از دست داد. ما پیش از نفتا پولدار بودیم، این توافق هرگز نباید انجام می‌گرفت.

قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا NAFTA یک سازمان منطقه‌ای است که در ۱۹۹۴ پایه‌ریزی شد.آمریکا، مکزیک و کانادا سه عضو این سازمان اقتصادی هستند. طبق موافقتنامه نفتا تمام محدودیت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری میان این سه کشور از بین رفته است.

دونالد ترامپ بارها مدعی شده نفتا یک توافق تجاری به سود آمریکا نیست و باید توافق جدیدی با شرایط جدید صورت گیرد. اخیراً دولت مکزیک پذیرفته تا با آمریکا دوباره گفتگو کند و توافق جدیدی را امضاء کنند ولی کانادا تاکنون با توافق جدید مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

توییت ترامپ درباره عضویت کانادا در پیمان نفتا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
کلا ضرورتی نداره تو هم تو هیچ توافقی باشی