سفیر سابق آمریکا در اتاوا رفتار رئیس‌جمهور این کشور در قبال کانادا را دیوانگی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «بروس هیمن»، سفیر سابق آمریکا در کانادا روز گذشته (جمعه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به دلیل رفتاری که با کانادا داشته است انتقاد کرد.

وی در مصاحبه با «سی ان بی سی» اعلام کرد: معنای اصلی دیوانگی آن رفتاری است که رئیس جمهور آمریکا در تمام این مدت با کانادا داشته است. می دانید کانادا بهترین شریک تجاری ما در جهان است.

بروس هیمن که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از سال 2014 تا 2017 به عنوان سفیر آمریکا در کانادا خدمت کرده بود، هشدار داد که اقدامات ترامپ می تواند روابط میان این دو کشور را از هم بپاشد کند.

او افزود: زمانی که بهترین دوست و بزرگترین شریکتان در جهان را تحت فشار قرار می دهید، شاید پیروز شوید؛ اما من به شما می گویم که پیش از آنکه جوهر توافق جدید NAFTA خشک شود، این کار روابط شما را نابود خواهد کرد.

وی این اظهارات را به دنبال تشدید تنش‌ها در مذاکرات تجاری آمریکا و کانادا مطرح کرد. دو کشور روز جمعه نتوانستند به یک توافق در خصوص «قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی» یا «NAFTA» دست یابند. «کریستیا فریلند»، وزیر امور خارجه کانادا، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دو کشور به گفتگوها برای دستیابی به یک توافق جدید ادامه می دهند.

ترامپ که منتقد سرسخت نفتا محسوب می شود، هفته گذشته از دستیابی به یک موفقیت بزرگ در مذاکرات تجاری با مکزیک خبر داد و گفت که دو کشور به یک توافق «باورنکردنی» برای جایگزینی آن با نفتا که بسیار منصفانه تر است، دست یافتند. این در حالی است که بدون حضور کانادا در این توافق جدید نفتا، این توافق به تأیید کنگره نخواهد رسید.

قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی شامل سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک است که در سال 1994 پایه ریزی شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
این دیوانگی به دلیل اوضاع وخیم اقتصادی خود امریکاست که نمی تونه روابط اقتصادیش رو حتی با دوستانش حفظ کنه !
آخرین اخبار