سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه برنامه‌های دانشگاه‌ها باید به دنبال اقناع فکری باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه برنامه‌ها باید به دنبال اقناع فکری باشد و فرهنگ‌سازی نیز که وظیفه دانشگاه و روحانیت است باید با زیربنای فکری باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری امروز در دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و ‌دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که رکن اساسی دانشگاه‌ها در اختیار معاونت‌های فرهنگی است، اظهار کرد: این سؤال مطرح است که ارزش انسان در چیست؟

وی افزود: ارزش انسان طبق روایت به فکر و عقل او است، منظور از عقل وجود عقل صرف نیست بلکه منظور تعقل و اعمال عقل و فکر است، اگر عقل باشد و از آن استفاده نکنیم بهره‌ای نخواهیم داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیه 84 سوره اسرا که می‌گوید «قل کل یعمل علی شاکلته» گفت: شاکله انسان اگر با بصیرت دیده شود منظور فکر و عقل است، شاکله طرز فکر است و به قیافه و جنسیت نیست؛ چیزی که ما را تشکیل می‌دهد اعتقادات ماست.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی به دو نوع تعبدی و تفکری تقسیم می‌شود، گفت : ما باید فرهنگ‌سازی تعقلی داشته باشیم یعنی بتوانیم پشتوانه هر مطلبی که می‌گوییم فلسفه و علتی بیان کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ را با تعقل بالا بیاوریم نتیجه بهتری داشته و اثر درونی خواهد داشت، فرق بین تعقل و تعبد نظارت بیرونی و درونی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اذعان داشت : شما مسؤولیت ساختن فکرها و شاکله دانشجویان را دارید، وقتی فکرها ساخته شد اتحاد روی عمل صالح ایجاد خواهد شد ، همه برنامه‌ها باید به دنبال اقناع فکری باشد و فرهنگ‌سازی نیز که وظیفه دانشگاه و روحانیت است باید با زیربنای فکری باشد.

انتهای پیام/م

رکن اساسی دانشگاه‌ها در اختیار معاونت‌های فرهنگی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.