سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی در مرز شوشمی

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : از زمان اجرای طرح "ساماندهی مبادلات مرزی" تاکنون 155 میلیارد ریال کالا از طریق مرز شوشمی وارد کرمانشاه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به طرح ساماندهی مبادلات مرزی که از چندی قبل در مرزهای کرمانشاه آغاز شده، اظهار کرد: طی حدود 45 روز کاری 155 میلیارد ریال کالا در قالب این طرح و از مرزهای کرمانشاه وارد کرمانشاه شده است.

وی افزود: در این مدت و با اجرای این طرح حدود 54 میلیارد ریال معافیت نیز عاید تجار و مرزنشینان شد.

حیدری یادآوری کرد: مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتری مرز شوشمی در پاوه، مرز شیخ‌صله در ثلاث باباجانی و مرز تیله‌کوه سرپل‌ذهاب می‌توانند از طرح ساماندهی مبادلات مرزی استفاده کنند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون واردات فقط از طریق مرز شوشمی انجام می‌شود، عنوان کرد: زیرساخت‌ها در دو بازارچه مرزی شیخ صله و تیله‌کوه هنوز به طور کامل برای واردات کالا فراهم نیست.

به گفته این مسئول، در مرز شیخ‌صله زیرساخت‌های صادرات وجود دارد، اما در حوزه واردات نیازمند برخی زیرساخت‌ها مانند انبار هستیم که قرار است به زودی این زیرساخت‌ها تکمیل شود.

وی تاکید کرد: گمرک این آمادگی را دارد که به محض فراهم شدن زیرساخت‌ها، خدمات لازم در حوزه ساماندهی مبادلات مرزی به مرزنشینان ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب نیز ارائه دهد.

حیدری درباره انواع کالاهای وارداتی نیز خاطرنشان کرد: پیش از این محدودیتی برای واردات انواع کالا در قالب طرح ساماندهی مبادلات مرزی وجود نداشت، اما اکنون با ممنوعیت واردات حدود 1330 قلم کالا مقداری واردات کالا محدودتر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه هدف از اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی با مقابله با قاچاق کالا اعلام کرد که نتیجه آن به سودمرزنشینان هم هست.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

در مرز شیخ‌صله زیرساخت‌های صادرات وجود دارد

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.