سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای قانون جامع مهارتی ضروری است

نائب رییس کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای قانون جامع مهارتی در دانشگاه و مراکزآموزش عالی شد و گفت: این قانون سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قاسم احمدی لاشکی نائب رییس کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی روز شنبه در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: این قانون بنابر نیاز سیستم آموزشی کشور به تصویب رسیده و قابلیت اجرایی دارد اما تاکنون عملیاتی نشده است.

وی افزود: این قانون با هدف تجمیع متولیان مهارت اموزی در سطح کشور و یکپارچه سازی و تقویت مهارت اموزی به دانش اموزان و دانشجویان تدوین و به تصویب رسیده است.

وی بروز رسانی کارگاه های آموزشی در هنرستان ها و دانشگاه ها و همچنین فعال سازی آزمایشگاه ها براساس اخرین فناوری ها را یکی از پیش نیازهای اجرای قانون فوق دانست.

وی تاکید کرد: نهادهای آموزشی و تعلیم و تربیت کشور اجرای قانون جامع مهارت را در اولویت قرار داده و بیش از این تعال نکنند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه دانشگاه ها وظیفه تامین و تربیت نیروی متخصص کشور را بر عهده دارند گفت: حجم دانش آموخته های بیکار نشان می دهد در این وظیفه اموزش عالی موفقیت چندانی نداشته است.

وی اضافه کرد: تنها وزارت علوم در این امر دخیل نیست بلکه دیگر ارگان ها نیز تقش دارند‌.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس خواستار تغییر نگاه دانشگاه ها شد و گفت: تا در این صورت می توان از افزوده شدن داتش آموختگان بی مهارت به جامعه جلوگیری کرد.

احمدی لاشکی نظم بخشی به سیستم آموزش و پرورش را نیز ضروری دانست و گفت: ۲۳ نوع مدرسه در سطح کشور فعالیت دارند که در این زمینه باید لقدامات اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

اجرای قانون جامع مهارتی باید اجرا شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.