سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از کتابخانه مرکزی بجنورد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

کتابخانه مرکزی بجنورد با نام کتابخانه آیت الله مهمان نواز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ کتابخانه مرکزی بجنورد با نام کتابخانه آیت الله مهمان نواز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

این کتابخانه دارای سالن‌های مجزای مطالعه بانوان و آقایان و بخش‌های مختص کتاب کودکان و نابینایان است که مخزن این کتابخانه گنجایش ۱۵۰ هزار جلد کتاب دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای اداری استان در پاسخ به مطالبات نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس در خصوص افزایش اعتبارات عرصه فرهنگ و هنر و تقویت زیر ساخت‌های هنری استان، افزود: تنها دو و نیم درصد از اعتبارات کشور به حوزه فرهنگ، هنر، تربیت بدنی و گردشگری اختصاص دارد که لازم است مسئولان برای سرانه کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی پیگیری کنند.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه آماری از شاخص‌های فرهنگی و هنری کشور، گفت: سالانه یک و نیم میلیون نفر در رشته‌های هنری فارغ التحصیل می‌شوند و سالانه ۴۵۰۰ فیلم در کشور تولید می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز همچنین از تالار فرهنگ و هنر خراسان شمالی بازدید می‌کند و برای بهره برداری از کتابخانه روستایی به روستای کلاته ابریشم در نقطه صفر مرزی در شهرستان راز و جرگلان سفر می‌کند و شورای معاونان ستاد کتابخانه‌های کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

با افتتاح این کتابخانه‌ها سرانه فضای کتابخانه‌های خراسان شمالی از میانگین کشور فراتر رفت.

انتهای پیام/ط


افتتاح رسمی کتابخانه مرکزی بجنورد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.