وی با اشاره به توسعه کمی دانشگاه ها در دهه ۸۰ گفت: تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود.
علامی خاطر نشان کرد: اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق و خالی بودن این مهم در آموزش عالی بود.
وی افزود: در ۶ سال گذشته تشکیل پارکهای علم و فناوری، مراکز داتش بنیان رشد خوبی داشته و نقص ها و کمبودها را جبران کرد.
وزیر علوم تاکید کرد در حوزه ارتباط با جامعه ارتباطهای خوبی با وزارتخانه های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان محیط زیست داشته و حلقه ارتباط داتشگاه با جامعه و بازار کار تنگ تر شده است.
غلامی تقویت بخش آموزشی داتشگاه ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات دهی باید حاکم شده و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.
وی بر اخلاق مداری در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بداخلاقی و بی اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب شده و برخورد های شدید با اینگونه رفتار ها انجام می شود.
وی افزود: این امر در دانشگاه های دولتی کمتر دیده شده و در سایر مراکز علمی با دقت رصد خواهد شد.
غلامی اظهار داشت این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده ها و دانش آموختگانشان در باب اشتغال و آینده کاری دایر شده و نتایج خوبی خواهد داشت.
وزیر علوم گفت: ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی و در اولویت است و در سال تحصیلی جدید با تصمیم گیری های کارشناسانه آغاز خواهد شد.
وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: اشتراک گذاری فضاهای آموزشی خوابگاهی و نرم افزاری در این طرح انجام می شود.
وزیر علوم خواستار توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی شد و افزود: موسسات آموزش عیر دولتی را باید حمایت کرده تا سر پا بمانند.
وی یاداورشد: ضعفهای احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه ای برای ضربه به این موسسات باشد.
مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی محور این دوره از اجلاس بود.
انتهای پیام/ج