سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیریت تهران متوقف شده/ تهمت‌های وارده به مدیران شهری سابق تسویه حساب جناحی است

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: آنچه شورای شهر در یک سال گذشته دنبال کرده، حول محور سیاه نمایی بود تا خدمت رسانی.

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مردم قضاوتی عادلانه درباره چگونگی فعالیت اعضای شورای شهر چهارم دارند، اظهار کرد: معتقدم مردم عادلانه‌ترین قضاوت ها را درباره عملکرد شورای شهر و شهرداری ارائه داده و می‌دهند, گرچه بنده و همه اعضای سابق شورای شهر هم جزیی از مردم بوده‌ایم و در حال حاضر از سوی مردم مسئولیتی در شورای شهر نداریم.

وی سیاست‌زدگی را از جمله آسیب های رفتاری اعضای شورای شهر پنجم عنوان کرد و افزود: شورای اسلامی شهر تهران در شرایط سخت اقتصادی و رکود عمیقی که در جامعه حکمفرما بود، روی کار آمد، بدون شک رکود سنگین اقتصادی بسیاری از موضوعات را تحت الشعاع قرار می دهد که این موضوع نه تنها بر شهرداری تهران بلکه بر شهرداری های کل کشور سایه افکنده است.

چمران تصریح کرد: هرچند شرایط اقتصادی سخت بود، اما شعارهای ناشیانه ای که اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری عنوان کردند فقط حرف‌های قشنگی بود که نه تنها منجر به ایجاد درآمد‌زایی در شهرداری نشد، بلکه شورای شهر و شهرداری را از نظر درآمدسازی پایدار تحت فشارهای بزرگی قرار داد.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که شورای اسلامی شهر تهران باید به آن توجه می‌کرد موضوع مدیریت هماهنگ شهری و درآمدهای پایدار و مالیات برارزش افزوده بود تا منجر به عدم پایمال شدن حقوق شهرداری ها در شهرها شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران اظهار کرد: آنچه خلاء عملکردی مدیریت شهری کنونی تهران را به نمایش می‌گذارد، عدم بهره برداری و خاک خوردن  پروژه هایی است که نیمه کاره یا با بهره برداری90 درصدی رها شده‌اند, در حالی که اگر اعضای شورای قبلی در این جایگاه بودند یقینا تاکنون پروژه ها به مرحله بهره برداری می رسید. 

چمران تصریح کرد: خط 7 مترو  تهران ماه ها به حال خود رها شده بود و با اینکه مدیریت شهری می توانست ایرادهای  عنوان شده را در حین فعالیت برطرف کند، اما با توقف چند ماهه با همان وضعیت گذشته آن هم با راه اندازی 5 ایستگاه، آغاز به کار کرده است. با اینکه مدیریت شهری می توانست در ماه‌های گذشته از خطوط 6 و 7 بهره برداری کند، این موضوع نه تنها محقق نشد بلکه فعالیت جدیدی نیز به مردم تهران ارائه نشده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران  با تاکید بر سیاه نمایی به عنوان محوری ترین موضوع مورد نظر اعضای شورای شهر در یک سال گذشته گفت: خط 6 مترو نیز که بیش از 90 درصد آن به پایان رسیده بود می توانست با تلاش و هماهنگی جهادی به پایان برسد اما در شش ماهه سال گذشته و نیمه سال جاری متاسفانه کمترین فعالیتی از سوی شهرداری و شورا در خصوص موضوعات عنوان شده، دیده نشده است.

وی بیان کرد: آنچه شورای شهر و شهرداری در یک سال گذشته دنبال کردند، حول محور سیاه نمایی بود تا خدمت رسانی؛ سیاه نمایی دوران گذشته در حالی صورت می‌گیرد که مردم به عنوان شاهدان عینی از نزدیک با عمده فعالیت های مدیریت آقای قالیباف در تماس بوده و هر روز از آن خدمات استفاده می کنند، موضوعاتی چون مفاسد اداری و..که به شدت عنوان شد نیز هیچگاه اثبات نشده است و این مسئله نشان داد که تهمت‌ها تنها مقابله جناحی است.

چمران در پایان خاطر نشان کرد: آنچه در یک سال گذشته توسط مدیریت شهر تهران به نمایش گذاشته شد چیزی جز توقف شهر نبود, لذا انتظار می رود با حضور آقای افشانی که شخصیت اجرایی است شاهد از سرگیری فعالیت و توسعه عمرانی در شهر تهران باشیم وشکوفایی و رونق پایتخت بیش از پیش موجب سربلندی و افتخار شهروندان و مسئولان باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.