سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاری نخستین چاه تامین آب برازجان پایان یافت

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: حفاری نخستین چاه تامین اضطراری آب برازجان که از اول مرداد آغاز شده بود، به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی افزود: این چاه به عمق مورد نظر یعنی ۱۵۲ متر رسیده و ۱۵۰ متر از لوله گذاری و شست و شوی چاه نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به حفر شش حلقه چاه آب در برازجان، بیان کرد: حفاری دومین چاه نیز ۱۵ مرداد آغاز شده و اکنون در عمق ۱۵۵ متری ادامه دارد که عمق پیش بینی شده برای این چاه ۱۷۰ متر است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه حفاری سومین چاه نیز در روز‌های آینده آغاز می‌شود، پیش بینی کرد، حفر چاه‌های باقی مانده، اوایل آذر به پایان برسد.

به گفته رجایی، بر اساس برآورد صورت گرفته، هر حلقه چاه هشت تا ۱۰ لیتر در ثانیه آبدهی خواهد داشت که بر این اساس سالانه بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب به عنوان تامین اضطراری آب به ظرفیت آب آشامیدنی برازجان افزوده خواهد شد.

وی افزود: اعتبار مصوب سال ۱۳۹۷ این طرح بر اساس مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتستان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: برای حفر، تجهیز، انتقال آب و برق رسانی به چاه‌های یادشده به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رجایی تصریح کرد: در برنامه جبران کمبود آب دشتستان، منابع آب زیرزمینی و منابع محلی به علت پاسخگو نبودن کمیت و کیفیت آن لحاظ نشده اند و فقط به عنوان کمک در شرایط بحرانی مد نظر قرار گرفته اند.

وی افزود: اگرچه درصدی از تامین آب میان مدت و دراز مدت شهر برازجان از محل حجم پایدار خط کازرون و شیرین سازی آب‌های شور و لب شور پیش بینی شده، اما با توجه به زمان بر بودن این کار و ناپایداری‌های پیش آمده در منابع تامین آب خط کازرون، حفر و تجهیز چاه در آبرفت‌های شرق برازجان و به ویژه پیرامون حوضچه تغذیه مصنوعی دره آردو به عنوان یکی از اولویت‌های تامین آب اضطراری و کوتاه مدت شهر در نظر گرفته شد.

شهرستان دشتستان و به ویژه برازجان مرکز این شهرستان از ابتدای تابستان با مشکلات فراوانی در زمینه کمبود آب رو به روست؛ موضوعی که اعتراض مردم را به دنبال داشت.

اکنون مردم این شهرستان سه روز در میان آب آشامیدنی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

شش حلقه چاه آب در برازجان حفر می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.