وی با بیان اینکه امروز خودرو به دو نرخ متفاوت در بازار و کارخانه عرضه میشود، گفت: قیمت برخی از خودروها بر اساس تصمیم شورای رقابت تعیین میشود و قیمت برخی دیگر از خودروها هم بر اساس نظر سازمان حمایت، قیمتگذاری میشوند.
انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار
عضو کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار، تصریح کرد: فاصله بسیار شدیدی بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به وجود آمده که این قیمت کاذب است و عملا هم خیلی معامله صورت نمیگیرد اما با وجود این باید قیمتگذاری واقعی خودرو عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ادامه داد: یکی از دلایل تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار این است که تقاضای خرید خودرو در بازار به شدت افزایش یافته و در مقابل آن عرضه خودرو توسط کارخانهها افزایش نیافته است.
فولادگر بیان کرد: از سوی دیگر بخشی از نقدینگی سرگردانی که در جامعه وجود دارد، به سمت بازار خودرو کشیده شده و به آن هجوم برده است که دولت باید برای نقدینگی سرگردان کشور فکری کند چراکه آشفته بازار نقدینگی هر جا میرود، یک اثر تخریبی میگذارد و باید این نقدینگی جذب پروژههای عمرانی، بخش ساختمان و صنعت و تولید شود.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن اخیرا درباره این موضوع جلسه مفصلی با آقای شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته است، اظهار کرد: طبق گفته وزیر، با بهبود وضعیت ارز و نظارت بر وضعیت عرضه، در روزهای آینده یک مقدار بازار خودرو سر و سامان میگیرد.
نماینده مردم اصفهان اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که اگر احتیاج ضروری ندارند، فعلا خودرو خریداری نکنند تا این آشفته بازار آرام شود.
انتهای پیام/
واقعا چرا؟
هرکی بفروشه دو برابر ضرر کرده.
اما تا حالا اجناس احتکار شده با قیمت اصلی توزیع نشده
این همه خودرو احتکار شده چرا نقد با قیمت واقعی عرضه نشده الانم پیش فروش چندماه با قیمت روز میخوان بذارن مثلا ۶ماه دیگه پرایدی که ارز ۳۵۰۰ خرجش شده رو با ارز ۷و ۸ تومنی میدین دست مردم
اونی که احتکار میکنه جیب خودشو میخواد پر کنه
ایا قیمت مسکن ثابت مانده
ایا قیمت خوردوخوراک و میوه ثابت مانده
چرا باید برای پیدان کردن یک دارو کل ایران رو زیرو کرد
مثلا" برخی اپ ها مثل دیوار و شیپور وغیره ... محلی برای خرید و فروش حواله خودرو شدها ند.
این ابزار که در دست همه مردم میباشد و همین اپ به ظاهر کاربردی بانی و باعث جو روانی و تشدید کننده بسیاری از مشکلات میباشد .
به راحتی میتوان آمار دقیق تعداد حواله قابل عرضه را از این سایتها استخرج و فکری کرد
و میتوان مخلان اقتصادی کنترل کرد
لازم است که در این شرایط برای این بخش از رسانه ها فکری اساسی شود.
باید ممنوع شود.
1- حذف تعرفه وارادت خودرو و تا 2000 سی سی
2- افزایش سال ساخت ورود از 2 سال به پنج سال
3- پرداخت سوبسید به خودروهای وارادتی برقی و انرژی پاک و هیبریدی
4-پرداخت سوپسید به خودروی وارداتی که مصرف کمتری دارند بصورت اینکه هرچه مصرف کمتر در100 کیلومتر سوپسید بیشتری دریافت کند !
قابل ذکر است :
مصرف سوخت خودورهای داخلی بزاری هر 100 کیلومت معادل 10 - 12 لیتر
مصرف سوخت خودروهای خارجی بازای هر 100 کیلومتر معادل 4 -6 لیتر
با یک حساب سرانگشتی می بینید اگر مصرف روزانه 100 میلیون لیتر درصورت جایگزینی به 50 میلیون لیتر کاهش یابد در سال معادل 18 میلیارد لیتر بنزین صرفه جویی میشود که با قیمت امروز معادل 12 میلیارد دلار است درسال و با این مبلغ میتوان برای هر خانواده ایرانی یک خودرو رایگان با کیفیت و استاندارد تحویل داد !
اما چرا مسئولین کاری نمی کنند ؟؟؟ اینو بایستی پاسخ بدهند !!1
ییشنهاد می شود به منظور جلوگیری از سودجویی دلال ها و محتکرین و نمایشگاه داران ،هرگونه نقل و انتقال خودرو حتی بصورت صلح ، لا اقل بمدت 2 سال ممنوع شود.