سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اف‌بی‌آی ادعای ترامپ را درباره دست داشتن چین در هک شدن رایانامه‌های کلینتون رد کرد

اداره تحقیقات فدرال آمریکا با صدور بیانیه‌ای ادعای رئیس‌جمهور این کشور را مبنی بر اینکه هک شدن رایانامه‌های شخصی هیلاری کلینتون کار هکر‌های مرتبط با دولت چین بوده است، رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) با صدور بیانیه‌ای ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور این کشور، را مبنی بر اینکه هک شدن رایانامه‌های شخصی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، کار هکرهای مرتبط با دولت چین بوده است، رد کرد.

در بیانیه اف.بی.آی. که در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفته، آمده است پلیس فدرال آمریکا مدرکی دال بر اینکه چین یا دولت خارجی دیگری در هک سرور ایمیل های کلینتون دست داشته به دست نیاورده است. این در حالی است که ترامپ امروز با انتشار یک توییت به گزارشی از دیلی کالر (به نقل از منابعی که از آنها نام برده نشده است) استناد و چین را مسئول هک شدن رایانامه‌های کلینتون معرف کرد. دیلی کالر در گزارشی مدعی شده است یک شرکت تحت مالکیت دولت چین که در واشنگتن فعالیت می‌کند با استفاده از کد‌هایی که در سرور ایمیل های کلینتون کار گذاشته شده بود به طور لحظه‌ای و برخط به ایمیل‌های رد و بدل شده در این سرور دسترسی داشته و کپی این ایمیل ها را در اختیار سازمان اطلاعاتی چین قرار داده است.

ترامپ در توییت امروز خود نوشت: رایانامه‌های کلینتون، که بسیاری از آنها اطلاعات طبقه بندی شده هستند، توسط چین هک شده است. بهتر است که حرکت بعدی را اف.بی.آی و وزارت دادگستری انجام دهند. در غیر این صورت جیمز کومی (رئیس سابق اف.بی.آی.)، اندرو مک‌کیب (قائم مقام سابق رئیس اف.بی.آی.)، پیتر استرزوک (کارمند بلندپایه سابق پلیس فدرال آمریکا و مأمور‌ تحقیق درباره پرونده دخالت مسکو در انتخابات سال 2016 این کشور)، لیزا پیج (کارمند سابق اف.بی.آی. و مشاور کومی و مک‌کیب در این نهاد)، بروس اوهر (معاون سابق دادستان کل آمریکا و رئیس سابق واحد نیروی ضربت مقابله با جرایم سازمان یافته موادمخدر)، فیسا (قانون نظارت بر اطلاعات خارجی)، پرونده کثیف (دخالت روسیه در انخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا) و بسیاری دیگر پس از ارتکاب اینهمه اشتباه، اعتبار خود را از دست رفته خواهند دید.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مارس سال 2015 میلادی در گزارشی فاش کرد هیلاری کلینتون در دورانی که وزیر امور خارجه آمریکا بوده (2009 تا 2013 میلادی)، در اقدامی غیرقانونی از یک حساب شخصی برای انجام مکاتبات دولتی استفاده کرده است.
انتهای پیام/

رد ادعای ترامپ درباره دست داشتن چین در هک ایمیل‌های کلینتون از سوی اف.بی.آی.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.