سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصطفی هاشمی: بسکتبال با این شرایط به بیراهه می رود/ سر نخواستن من دعواست

سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: اگر بخواهیم رویه ی فدراسیون قبل را دنبال کنیم به بیراهه خواهیم رفت.

مصطفی هاشمی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ی دوران ریاست محمود مشحون و روی کار آمدن فدراسیون جدید گفت: مشحون زحمات زیادی برای بسکتبال ایران کشید ولی در چند سال اخیر به جای پیشرفت پسرفت کردیم.

فدراسیون جدید نباید رویکرد سالهای آخر فدراسیون قبلی را ادامه دهد.اگر قرار است تحولی انجام شود باید در عمل صورت گیرد.اگر می خواستیم رویه ی سابق ادامه پیدا کند،چرا فدراسیون را عوض کردیم.اگر وضعیت همین گونه ادامه پیدا کند قطعا در آینده به مشکل بر می خوریم.

مصطفی هاشمی درادامه درباره وضعیت خودش و باشگاه مهرام افزود: دقیقا نمی دانیم مهرام در لیگ حضور پیدا می کند یا نه.این سوال را باید از  گنجی بپرسید.تا جایی که من شنیدم گنجی به اتفاقات رخ داده در اواخر فصل قبل اعتراض هایی داشته و مایل به حضور در این دوره ی مسابقات نیست.وضعیت خودم هنوز مشخص نیست.ظاهرا هیچ تیمی تمایل ندارد مرا جذب کند.

قهرمانی حق بسکتبال ایران است

 مصطفی هاشمی پیش بینی خود از بازی با کره جنوبی و چین را این گونه بیان کرد: با توجه به تیم خوبی که داریم و نفراتی که هر کدام از آن ها بهترین های آسیا در پست خودشان هستند، طلای آسیا کمترین حق ما در این مسابقات است.با توجه به ارزیابی خود و دیدن بازی های دیگر مدعیان، اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد قهرمانی با تیم بسکتبال ما خواهد بود.هر چند در ورزش حرفه ای، پیش بینی کار درستی نیست ولی احساس قلبی من می گوید که طلای این دوره ی بازی ها به ما خواهد رسید.

برای جایگزینی حامد باید از مدت ها قبل فکر می کردیم

سرمربی تیم بسکتبال مهرام در موردخداحافظی احتمالی حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی گفت: حدادی و نیکخواه بهرامی از بهترین بسکتبالیست های تاریخ آسیا هستند و جزء مفاخراین قاره به شمار می آیند. باید احترام زیادی برای آن ها قائل باشیم. برای جایگزین کردن حامد باید از 12 سال پیش زمانی که برای نخستین مرتبه برنز بازی های آسیای قطر را کسب کردیم به فکر می افتادیم.می بایست دنبال یک سری استعداد های 8،9 ساله می گشتیم که پیش بینی می شد قد آن ها بین 2.10 تا 2.20 می شود.اگر آن زمان این کار را می کردیم،الان می توانستیم از چند بازیکن با فیزیک مناسب و تحرک زیاد در کنار حامد حدادی استفاده کنیم. در این صورت قادر بودیم سبک بازی خود را تغییر دهیم و از تاکتیک های متنوعی استفاده کنیم.

برای پیشرفت به نگرش تازه نیاز است

باور دارم اگر نسل جوان بسکتبال ایران خوب مدیریت شوند علی رغم نبود حامد حدادی و نیکخواه بهرامی،بعد از استرالیا و چین بهترین تیم آسیا هستند. در حال حاضر بازیکنانی با قامت بین 2.7 تا 2.12 داریم که می توانیم با تغییر نوع بازی رویشان حساب باز کنیم.هرچند هنوز هم معتقدم که تعداد انگشت شماری بازیکن با فیزیک و قابلیت حامد، نه تنها در سطح آسیا بلکه در سطوح جهانی حضور دارد.ما اگر موفق شویم ادبیات بسکتبال خودمان را به درستی تغییر دهیم در غیاب حامد و صمد به مشکل نمی خوریم.اگر بتوانیم بستر ها را فراهم سازیم و با یک نگرش حساب شده در کنار امکانات سخت افزاری و نرم افزاری،تفکر و دید بازیکنانمان را تغییر دهیم،همچنان در سطح آسیا مدعی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: پیروزی بسکتبالیست های کشورمان مقابل ژاپن


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.