سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از مهمترین معضلاتی که استان اردبیل با آن روبروست خام فروشی تولیدات کشاورزی بوده و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات را نیازمندیم.

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری ، ادوات و ماشین آلات کشاورزی دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اظهار کرد: امیدواریم استقبال خوبی از این نمایشگاه انجام شود چرا که تولید کنندگان داخل کشور محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند و بهره برداران می‌توانند با توجه به نیاز خود دستگاه‌های مورد نظرشان را در کمترین زمان ممکن با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی و خط اعتباری ویژه‌ای که اختصاص یافته است خریداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود : کشاورزی و دامپروری و صنعت طیور استان  سال به سال خود را با تکنولوژی و فن آوری‌های روز جهانی وقف می‌دهد و سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید نیز بر این است تا آخرین تکنولوژی روز دنیا در اختیار بهره برداران و تولید کنندگان قرار بگیرد. اساتید دانشگاه‌های استان در کنار صاحبان صنعت علم و فن ماشین آلات کشاورزی سعی و اهتمام ویژه‌ای به افزایش ضریب مکانیزاسیون در تراز ملی دارند  و در تلاش هستند تا آخرین تکنولوژی و فن آوری را در صنعت دام و طیور و زنبور عسل وزراعت و باغبانی در اخیتار تولید کنندگان قرار دهند.

نیکشاد بیان کرد: کشاورزی استان در حال حاضر با چالش‌های مهمی روبروست, فرسایش خاک‌های کشاورزی از یک طرف و محدودیت منابع آب‌های جاری و زیرزمینی از طرف دیگر این ضرورت را ایجاد می‌کند که بهره برداران با استفاده از ماشین آلات مدرن و بروز شده جهانی با حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را درواحد سطح تولید کنند و با بکارگیری شیوه‌های نوین علمی با استفاده از دستگاه‌ها و ادوات مناسب کشاورزی جلوی فرسایش آبی و بادی خاک را بگیرند و خاک را به عنوان یک سرمایه ملی حفاظت و به نسلهای آینده تحویل دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات و معضلاتی که بخش کشاورزی استان با آن روبروست خام فروشی تولیدات کشاورزی است به همین دلیل گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی یکی از ضروریات توسعه بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ع

خام‌فروشی محصولات کشاورزی معضل جدی تولید در اردبیل است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.