سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۲۲ خانه مراقبت از کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از وجود ۲۲ خانه مراقبت از کودکان و نوجوانان در سطح استان خبر داد.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:دفتر کودکان و نوجوانان در بخش شبه خانواده با هدف خدمت رسانی و توانمند سازی به کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست که از سوی دادسرا به سازمان بهزیستی معرفی می شوند و تحت حمایت و سرپرستی قرار می گیرند فعالیت می نماید .

وی افزود:این مراقبت به دو صورت نگهداری و مراقبت در خانه کودکان و نوجوانان و مراقبت در خانواده است.

عرب نژاد گفت:در سال 96 تعداد 22 خانه کودکان و نوجوانان غیردولتی در سطح استان فعالیت نموده و از 285 کودک و نوجوان در گروه های سنی مختلف نگهداری و مراقبت کرده و 194 کودک واجد شرایط نیز در خانواده تحت حمایت قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:در سال 96 تعداد 55 کودک واجد شرایط واگذاری به فرزند خواندگی با حکم قضایی به خانواده های متقاضی تحویل شده و تعداد 19 فرزند واجد شرایط ترخیص از خانه های کودکان و نوجوانان سطح استان ترخیص که جمعا 4 میلیارد و 57 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد:در سال 96 تعداد 181 پرونده از پرونده های فرزندان تحت مراقبت در خانواده،تحویل کلینیک های مددکاری در سطح استان شده که 445 میلیون و 440 هزار ریال هزینه در پی داشته است.

عرب نژاد بیان کرد:از کل فرزندان تحت سرپرستی در خانه های کودکان و نوجوانان غیر دولتی سطح استان،285 کودک، 241  دانش آموز و 10 نفر دانشجو بوده که مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:در سال 96 تعداد 245 کودک تحت پوشش بیمه ای بوده اند که سهم بیمه سالیانه آنها به بیمه ایران واریز می شود.

انتهای پیام/غ

خراسان جنوبی دارای ۲۲ خانه مراقبت از کودکان و نوجوانان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.