وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات، تمبر اربعین را به شورای تمبر ارجاع داده است اظهار کرد: در زمینه رونمایی از تمبر اربعین برنامهریزیهایی انجام و فراخوانی داده شده است. نجات نیا با بیان اینکه یکی از مشکلات زائران برقراری ارتباط تلفنی است خاطرنشان کرد: با اپراتورها برای رفع این معضل در تعامل هستیم تا با فراهم کردن زیرساختهای ارتباطی از طریق تعامل با اپراتورهای عراقی این خدمات را به زائران ارایه دهیم. دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات افزود: تاکنون 25 فعالیت محتوایی آماده و برای جریان سازی فرهنگ اربعین انجام شده است.
در ادامه غیاثی، معاون مدیرکل دفتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تاکید کرد: دولت در برگزاری مراسم اربعین باید نقش نظارتی داشته باشد، آگاهیبخشی و اطلاع رسانی به زائران نیز یکی دیگر از اهداف محسوب می شود. آغ بیات، دبیر کمیته مناسبات ویژه وزارت ارتباطات نیز با اشاره به تشکیل کمیته ای در وزارت ارتباطات برای اپراتورهای سیار و ثابت گفت: برای تامین زیرساخت های ارتباطی و خدمت رسانی به زائران با اپراتورها مرتبط هستیم و موضوعات ارتباطی را از طریق کار جمعی پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه معضل مهم در ارایه خدمات، در کشور عراق است، افزود: با پیگیریهای متعدد مباحث حاکمیتی در زمینه مکالمه فراهم شده است و در موضوع فضای مجازی صحبت هایی با کشور عراق صورت گرفته است و نیز نشستی با نماینده وزارت کشور عراق برگزار شد و در این زمینه توافق شده است. همچنین حسین پور نماینده پست بانک به ایجاد ATM در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته این خدمات در مسیر راه زائران ایجاد شده است و امسال هم در برنامه قرار دارد.
وی نیز از دائر کردن دفاتر پستی سیار در نقاط مرزی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا ویزا به موقع به دست زائران برسد. در ادامه نمایندگانی از صداوسیما و اپراتورهای ایرانسل و رایتل نقطه نظرات خود را درباره مراسم اربعین حسینی و ارایه خدمات به زائران ارایه کردند.
انتهای پیام/