سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 179 درصدی واردات در گمرکات استان کرمان

مدیرکل گمرکات استان کرمان از افزایش 179 درصدی میزان واردات گمرکات استان در 5 ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا قادر مدیرکل گمرکات استان کرمان با گرامیداشت هفته دولت گفت: میزان واردات گمرکات استان نیز در 5 ماهه نخست امسال به وزن 211 هزار تن و ارزش 711 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 96، از نظر وزنی 469 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 179 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اجزا و قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، لوازم صنعتی و برقی، خودرو سواری، ماشین آلات راه سازی و کشاورزی و غیره عمده ترین کالاهای وارداتی بوده که از کشورهای چین، امارات، کره جنوبی به گمرکات استان وارد شده است.

قادر اظهار داشت: اداره کل گمرکات استان کرمان همگام با سیاست های گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدامات و فعالیت های قابل توجهی در راستای اصلاح رویه ها و فرآیندهای انجام کار، استفاده از فناوری های نوین اطلاع رسانی و شفاف سازی، آموزش و بهسازی نیروی انسانی و ارتقاء سلامت اداری در گمرکات استان به انجام رسانده است.

قادر تصریح کرد: در همه گمرکات استان سامانه جامع گمرکی مبتنی بر سیستم های هوشمند انجام تشریفات گمرکی در رویه های واردات، صادرات، ترانزیت، متروکه، خروج موقت، ورود موقت و مرجوعی اجرایی شده است.


وی تصریح کرد: 4 اداره گمرک در کرمان، منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، منطقه ویژه اقتصادی بم و گمرک منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فعال است که علاوه بر این، گمرک فرودگاه در زمینه تشریفات امور مسافری واقع در فرودگاه بین الملی و همچنین گمرک امانات پستی واقع در پست مرکزی در زمینه سوغـات ورودی و خروجی و هدیه فعالیت می کنند.

قادر با بیان اینکه گمرک نقش مهمي در وصول درآمدهاي دولت و همچنين اجراي سياست ها و خط مشي‌هاي اقتصادي بازرگاني كشور بر عهده دارد ، گفت: وظایفی از جمله اعمال سياست‌هاي دولت در زمينه صادرات و واردات و عبور كالا، تشخيص و وصول حقوق ورودي و ساير وجوه قابل وصول قانونی، کنترل و نظارت بر امر عبور كالا از قلمرو كشور، اجراي قوانين و مقررات مرتبط با بازارچه‌هاي مرزي، مرزنشينان و پيله‌وران و اعمال مقررات گمركي درباره معافيت‌ها و ممنوعيت‌ها در بخش‌هاي صادرات قطعي، صادرات موقت، واردات قطعي، واردات موقت، كران بري (كابوتاژ)، عبور داخلي كالا، انتقالي، معاملات پاياپاي مرزي، فروشگاه‌هاي آزاد، بسته‌ها و پيك‌هاي سياسي و پست بين‌الملل را انجام می دهد.

مدیر کل گمرکات استان کرمان افزود: در سال 92 سرویس ارزیابی مستقر در جیرفت در رویه صادرات نیز در راستای خدمت‏ رسانی در جنوب شرق استان دایر شده است.

قادر تصریح کرد: اقدامات مهمی از جمله اجرای سامانه هوشمند گمرکی، پرداخت اينترنتي، ارزیابی کالا در محل، ارزیابی بصورت حمل یکسره، موافقت با ایجاد انبارهای اختصاصی برای شرکت های تولیدی و ارائه تسهیلات ویژه به شرکت های تولیدی در سال گذشته در گمرکات استان صورت گرفته است.

وی افزود: علت کاهش آمار صادرات 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به علت کاهش محصول صنعتی به نام نانو کامپاند مستر بچ است اما در سایر کالای صادراتی سال جاری هیچ کاهشی وجود نداشته است.

قادر تصریح کرد: در 5 ماهه سال جاری صادرات گمرکات کرمان به وزن 167 هزار تن و ارزش 199میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 96، از نظر وزنی 43 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 18 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، تایر و تیوپ، خرماخشک و تازه ، سیمان و غیره عمده ترین کالاهای صادراتی هستند که از گمرکات استان کرمان به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، امارات، مالزي صادر شده است.

قادر در ادامه با اشاره به آمار صادرات گمرکات استان کرمان در سال گذشته گفت: ارزش دلاری صادرات استان در سال 96 مبلغی بیش از یک میلیارد و 16 میلیون دلار و ارزش واردات استان بیش از یک میلیارد و 424 میلیون دلار بوده است.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.