سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرهای کویری ایران پیمان خواهر خواندگی بستند

دامغان و چهار شهر کویری ایران، نخستین بار در کشور پیمان خواهر خواندگی بستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در همایش گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) سند خواهر خواندگی پنج شهر کویری ایران بین روسای اداره ­های میراث­ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرهای دامغان، زرند، بجستان، زهک و بافق به امضا رسید.

معصومه داودیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود هدف از امضای سند خواهر خواندگی گروه گردشگری شهرهای کویری ایران را تحقق "شهری شدن جهان" و "ظهور شهر های جهانی" عنوان کرد.

وی افزود: پیمان خواهر خواندگی رابطه ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجارب و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه برقرار می شود.

داودیان ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه با فراهم کردن زمینه برگزاری جلسات کارشناسی و فعالیت­های فرهنگی، زمینه اجرای فعالیت ­های مشترک فرهنگی در حوزه گردشگری و الگوبرداری از نکات مثبت فرهنگی را فراهم کند.

ترقی صنعت گردشگری با تسهیل شرایط سفرهای با کیفیت و آسان، راه اندازی مسیر جدید و جذاب در حوزه گردشگری کویر ایران، انتقال تجربیات، خصوصا در مباحث مربوط به بخش های سرمایه گذاری، حوزه های فرهنگی و طبیعی و تاریخی، صنایع دستی و رونق بخشی به تورهای گردشگری مختص شهرستان های پنجگانه از جمله اهداف انعقاد این پیمان است.

همسو کردن سیاست های گردشگری و بهره گیری از توان دستگاه های اجرایی شهرستان ها و نیز نمایندگان آن ها در مجلس شورای اسلامی و فعال کردن دبیرخانه دایمی، بنیان گذاری یکی از جذابترین مسیرهای گردشگری کشور در این مسیر و راه اندازی قطار گردشگری از دیگر اهداف تاسیس گروه گردشگری شهر های کویری ایران(گشکا) است.

انتهای پیام / گ

سند خواهر خواندگی و گردشگری شهرهای کویری امضا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.