سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین در افغانستان پایگاه نظامی احداث می‌کند

چین در حال احداث یک پایگاه نظامی در منطقه گذرگاه مرزی داخان افغانستان با هدف بهبود تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم در این کشور جنگ‌زده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش ها چین در حال احداث یک پایگاه آموزشی در منطقه گذرگاه مرزی داخان افغانستان با هدف بهبود تلاش ها برای مقابله با تروریسم در این کشور جنگ زده است.

منابع مطلع از این موضوع به روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست گفتند زمانی که عملیات احداث این پایگاه به اتمام برسد، چین صدها نیروی نظامی را در قالب دست کم یک گردان در این پایگاه مستقر خواهد کرد. هر گردان می تواند شامل بیش از پانصد سرباز باشد.

یک منبع مطلع به روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست که روز سه شنبه گزارشی در این باره منتشر کرد، گفت: «عملیات احداث پایگاه شروع شده است و چین دست کم یک گردان از نظامیان خود را همراه با تجهیزات و تسلیحات در آن مستقر خواهد کرد و در آنجا به آموزش نیروهای نظامی افغانستان اقدام می کند.»

این پایگاه در منطقه باریک مرزی قرار دارد که تاجیکستان و پاکستان را از هم جدا می کند.

هنوز تاریخ نسبی تکمیل عملیات احداث این پایگاه مشخص نیست اما به هر ترتیب نقش این پایگاه اندکی متفاوت از نقش نخستین پایگاه نظامی خارجی چین در جیبوتی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.