سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر شهر امروز میزبان «رویای پرومته» می شود

نمایش عروسکی «رویای پرومته» در بخش تجربه هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک امروز به روی صحنه می رود.

محسن اکرمی کارگردان نمایش عروسکی «رویای پرومته» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: «رویای پرومته» برگرفته از اسطوره پرومته، یکی از اساطیر یونان است که به زندگی بشر از آفرینش تا جهان امروز می پردازد و جنبه های مختلف آن در نمایش بررسی می شود. نمایش در سه بخش آفرینش، آتش و جهان امروز روایت می شود.

او درباره مخاطب نمایش خود ادامه داد: مخاطب این نمایش بزرگسالان هستند هرچند که نمایش در کانون پرورش فکری به سرانجام رسیده و اجرا کنندگان نمایش نیز از اعضای نوجوان کانون پرورش فکری هستند با این حال رویای پرومته برای مخاطب کودک هم جذاب بوده و شیوه خلاقانه به کار رفته شده در نمایش، مخاطب را سرگرم می کند.

 اکرمی در مورد شیوه اجرایی در نمایش گفت: رویای پرومته، متریال محور است و در روند نمایش از روزنامه زیاداستفاده شده است. عروسک گردان های نمایش، همگی نوجوان و تازه کار هستند و این نمایش با کمک آنها در طول یک کارگاه نمایشی به سرانجام رسید.

این کارگردان اهل یزد در ادامه گفت: جشنواره امسال با زحمات خانم برومند و مسئولان جشنواره تا به امروز به خوبی برگزار شده است. خانم برومند در کنار دوستان دیگر در دبیرخانه، دلسوزانه و با انرژی فراوان خود جشنواره را به خوبی هدایت کردند. حضور در جشنواره برای همه گروه ها ارزشمند و تجربه خوبی برای بچه های گروه است.

اکرمی درباره کمک هزینه گفت: کانون پرورش فکری فضای تمرین مورد نیاز ما را فراهم کرد ولی باقی هزینه ها پای خودمان بود. نمایش ما در بخش تجربه جشنواره قرار دارد و با توجه به اینکه این بخش برای اولین بار در جشنواره قرار داده شده است، کمک هزینه ای از سوی جشنواره برای بخش تجربه صورت نگرفته است.

او در رابطه با اجرای عموم نمایش خود گفت: رویای پرومته با استقبال خوب انجمن نمایشی رو به رو شد که درخواست آنها برای اجرای عموم را در پی داشت و در نهایت این نمایش در جشنواره استانی اجرا خواهد داشت.

اکرمی با اشاره به سختی فعالیت تئاتری در شهرستان ها گفت: محدودیت های زیادی برای تئاتری ها در شهرستان وجود دارد و این کار نیاز به عشقی فراتر از نگاه هایی به کسب درآمد و از این قبیل موارد دارد. نمایش عروسکی هنوز به اندازه ای که باید در شهرستان ها دیده نشده و مخاطبان با این شیوه نمایشی آشنایی ندارند؛ ما علاوه بر اینکه در این حوزه فعالیت می کنیم باید مخاطبان خود را هم جذب کنیم. با وجود تمامی این ها، نمی توان روی درآمد این کار حساب کرد. اهداف، علاقه، عشق و فداکاری هایی باید در این راه رخ دهد تا این هنر جایگاه خودش در شهرستان را پیدا کند.

نمایش عروسکی «رویای پرومته» در بخش تجربه هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، روز سه شنبه ششم شهریورماه ساعت 16:30 و 19 در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.