سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه مساجد را تقویت کنیم

امام جمعه دیر گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن علیه باور‌های دینی باید جایگاه مساجد را تقویت کنیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام سیدعلی حسینی یکشنبه‌شب در همایش ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و هیئت امنای مساجد با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است اظهار داشت: اسلام بدون ولایت مورد پذیرش نیست، چون ولایت راهنمای دین و اقامه کننده احکام اسلام است.

وی با بیان اینکه امام فقط زمامدار سیاسی جامعه نیست، افزود: امام باید پاسدار دین پیامبر باشد و با انحرافات و تحریف‌ها مقابله کند.

امام جمعه دیر گفت: گاهی اوقات بخاطر عدم تحقیق و پژوهش جوانان ما تحت تأثیر القائات دشمن قرار می‌گیرند و شخصیت‌ها بزرگی، چون امیر المؤمنین (ع) را رها کرده و بدنبال عرفان‌های کاذب می‌روند.

حسینی با بیان اینکه در صدر اسلام تمامی امور مسلمانان در مساجد دنبال می‌شد، افزود: در انقلاب اسلامی ما نیز مساجد نقش خود را دوباره باز یافتند و در پیروزی انقلاب نقش آفرین شدند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز از همین مساجد نیرو‌های رزمنده ساماندهی شده و به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و امروز تنها راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن تقویت باور‌های دینی و ایثارگری در جامعه است که با رونق گرفتن سنگر مساجد ممکن می‌شود.

امام جمعه بندر دیر یاد آور شد: یکی از دلائل افزایش آسیب‌های اجتماعی و طلاق‌ها کمرنگ شدن نقش مساجد و فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه با محوریت و سنگر بودن مساجد جامعه سالمی خواهیم داشت، تأکید کرد: مساجد به صورت هیئتی اداره و از تک روی پرهیز شود و پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری و هیأت امنا با محوریت امام جماعت مساجد برنامه‌های فرهنگی را سامان دهند.

انتهای پیام/م

رونق و تقویت جایگاه مسجد زمینه‌ساز داشتن جامعه‌ای سالم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.