سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حراج مدال‌ طلا در ناشناخته‌ترین ورزش آسیا/ اندونزی در جدول توزیع مدال چگونه از ایران پیشی گرفت؟+ تصاویر

در جریان بازی‌های آسیایی جاکارتا ناشناخته‌ترین رشته ورزشی دنیا به اجرا درآمد و توانست با وجود ناشناخته بودن ۱۶ مدال طلا را تصاحب کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از عجیب ترین بازی هایی که در روزهای اخیر در بازی های آسیایی جاکارتا به اجرا درآمد پنچاک سیلات نام دارد. ورزشی که 16 مدال طلا در خود داشت و عدم حضور نماینده ای از ایران باعث شد تا اندونزیایی ها بتوانند به کسب چند مدال طلا از این ورزش، در جدول رده بندی از ایران پیش بیفتند.

اما ورزش پنچاک سیلات چیست؟ کشورهای آسیایی اکثراً دارای رشته رزمی مخصوص خود می باشند و اندونزی از این قاعده مستثنا نیست. پِنچاک سیلات واژه‌ای‌ست که به هنرهای رزمی کشور اندونزی اشاره دارد. این رشته در برنامه مسابقات بازی‌های آسیایی هنرهای رزمی ۲۰۰۹ بانکوک (در ۱۱ بخش) و بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۹ هانوی (در ۱۵ بخش) قرار داشت. در بازی های آسیایی جاکارتا این ورزش 16 مدال طلا در خود داشت که تعدادی از آنها نصیب ورزشکاران اندونزیایی شد.

این رشته یک سیستم پیچیده از حرکات دفاعی و حمله ای است که بر اساس تنوعی از ضربات و حرکات دست، پا، پرتاب، قفل مفصل و همچنین مبارزه با سلاح را در بر می گیرد. تکنیکهای آن بر روانی و پیوستگی حرکات استوار است که موثر بودن مبارزه را موجب می گردد. سلاحهای بکار رفته در این رشته شامل: چاقو، چوبهای بلند و کوتاه و شمشیر است.

این ورزش هفت روش برای مبارزه دارد که عبارتند از ضربات با کف دست، مبارزه بر روی زمین، استفاده از لگد های کنترلی و درو کردن با پا، حرکات سریع و کنترل شده، استفاده از ضربات قدرتی و استفاده از سلاح.

با اتمام مسابقات پنچاک سیلات به نظر می رسد باید قبول کنیم که اندونزی که در حال حاضر نیز با اختلاف پنج مدال طلا از ایران بالاتر است در نهایت با حضور در رده چهارم جدول کسب مدال ها به کار خود پایان می دهد و کاروان ورزشی ایران در نهایت به عنوان پنجمی بازی های آسیایی جاکارتا دست پیدا خواهد کرد چرا که احتمال کسب پنج مدال طلا برای رسیدن به حد نصاب 22 طلا در جدول رده بندی وجود ندارد.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

ناشناخته ترین ورزش دنیا که 16 مدال طلا کسب کرد

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
حراح مدال طلا؟ یعنی چی ؟
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
عزیزم کاری به ورزش ناشناخته نداره
سرمایه گذاری کردن روی ورزش
اندونزی 12 طلا بیشتر از ایران داره یعنی 29 تا طلا داره ولی ایران فقط 17 تا طلا داره
حالا بشین خودتو گول بزن که اندونزی چطوری از ایران جلو افتاد