سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیس‌بوک صفحات اجتماعی مقامات ارتش میانمار را مسدود می‌کند

در ادامه جنایت‌های فرماندهان و مقامات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد حساب‌های این افراد را مسدود خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی فیس‌بوک امروز (دوشنبه) اعلام کرد حساب های تعدادی از فرماندهان ارتش میانمار در فیس‌بوک و اینستاگرام را به منظور جلوگیری از گسترش «نفرت و اطلاعات نادرست» مسدود خواهد کرد.

فیس‌بوک در این خصوص اعلام کرد: «ما ۲۰ شخص و سازمان وابسته به ارتش میانمار-- از جمله فرمانده ارتش، فرمانده کل نیروهای مسلح و رئیس تلویزیون وابسته به ارتش این کشور -- را از ورود به فیسبوک منع می کنیم».

این شبکه اجتماعی افزود: «ما همچنین 18 حساب فیس‌بوک، یک حساب اینستاگرام و 52 صفحه فیس‌بوک این مقامات وابسته به ارتش میانمار را که حدود 12 میلیون نفر دنبال کننده دارند، حذف خواهیم کرد».

پیش از این هم بازرسان سازمان ملل اعلام کردند که ارتش میانمار با هدف نسل کشی به کشتار جمعی مسلمانان روهینگیا و تجاوز به زنان دست زده است؛ به همین دلیل فرمانده کل ارتش میانمار به همراه 5 ژنرال ارشد دیگر باید به خاطر ارتکاب این جنایات غیرانسانی محاکمه شوند. نتایج یک پژوهش جدید که چند روز پیش منتشر شد نشان داد از ماه اوت سال گذشته میلادی تاکنون 24 هزار مسلمان روهینگیایی بدست ارتش میانمار کشته و حدود 18 هزار زن و دختر مورد تجاوز نیروهای ارتش قرار گرفته اند!

حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از 25 اوت سال گذشته میلادی آغاز شد. آمارهای سازمان ملل حاکی از آن است که ارتش میانمار با هدف پاکسازی نژادی خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده است. جنایات مداوم ارتش میانمار باعث شد مسلمانان زیادی به بنگلادش بگریزند.

از 25 اوت سال 2017 تاکنون بیش از 750 هزار مهاجر که بیشتر آنها زن و کودک هستند از میانمار گریخته به بنگلادش پناه برده اند. بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از 40 درصد آوارگان روهینگیایی زیر 12 سال هستند. گزارشها حاکی از آن است که مسلمانان روهینگیا در چند دهه گذشته از سوی ارتش میانمار مورد تبعیض واقع شده اند و دولت میانمار به آنها حق شهروندی نداده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.