سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۵ درصد دانشجویان عضو انجمن‌های علمی هستند/ راه اندازی ۲ استارت‌آپ در حوزه سلامت

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به سهم ۵ درصدی دانشجویان در انجمن‌های علمی گفت: به دنبال راه اندازی ۲ استارت آپ حوزه سلامت هستیم.

محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وجود انجمن های علمی در دانشگاه ها اظهار کرد: این انجمن‌ها به عنوان یک ظرفیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح هستند و در وزارت علوم از حدود 15 سال قبل در کنار انجمن‌های علمی که شامل فارغ‌التحصیلان یا اعضای هیئت علمی هستند، حوزه دانشجویی هم تحت پوشش قرار گرفت.

فراهانی ادامه داد: در آن زمان تحقیقات دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل یک کمیته تحقیقات دانشجویی بوده است، یعنی دانشگاه یک نفر را منصوب می‌کند که با دانشجویان ارتباط داشته باشد و کارهای تحقیقاتی انجام می‌دادند.

وی افزود: سه سال قبل آیین‌نامه‌ای تصویب شد و بعد از آن دانشجویان استقبال خوبی از این طرح کردند و حدود 570 انجمن علمی تاسیس شد و تقریبا 10 هزار نفر عضو این انجمن‌های علمی شدند که حدود 5 درصد آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

تولید استارت آپ در حوزه سلامت

فراهانی با اشاره به برگزاری  نشست سال گذشته برای تقویت سیاست انجمن های علمی دانشجویی در حوزه استارت آپ‌ها بیان کرد: در این زمینه فعالیت‌های مثبتی داشته باشیم همچنین برای آنکه دانشجویان با این حوزه آشنا شوند کنفرانس‌های متعددی برپا شد که در نهایت استارتاپ‌های موفقی در این نشست‌ها شرکت کردند.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم 2 استارت‌آپ قوی در حوزه بهداشت شکل بگیرد چرا که نکته مهمی است و آینده خدمات رسانی پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد در واقع  با این استارتاپ‌ها فناوری‌های پزشکی شکل خواهد گرفت.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت درباره موضوع اجتماعی شدن سلامت افزود: همه آحاد مردم عضو تیم سلامت هستند یعنی تیم سلامت فقط پزشک و کادر پزشکی نیست و تمام مردم باید در حفظ سلامت خودشان کمک کنند؛ به این معنا که مردم باید دانش خود را در حوزه سلامت ارتقا دهند و انجمن‌های علمی می‌تواند پلی بین پزشکان و مردم باشد.

فراهانی اضافه کرد: یکی از چالش‌های پیشرو بیماری‌های غیر واگیر است چرا که سبک زندگی جدید باعث شده مردم تحرک کمی داشته باشند و این انجمن‌ها می‌تواند به این سبک زندگی درست کمک کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.