رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

توسعه مراکز درمانی بهترین اقدام برای جذب فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی

آقاجانی گفت: توسعه مراکز درمانی و استفاده از پتانسیل دانشجویان بهترین زمینه جذب فارغ‌التحصیلان محسوب می‌شود.

توسعه مراکز درمانی بهترین اقدام برای جذب فارغ‌التحصیلان علوم پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عصر امروز در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشجویان این دانشگاه که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی متعهد به رعایت اخلاق حرفه‌ای و خدمت رسانی  در حوزه سلامت شهر هستند و این افراد در پایان تحصیلشان پشت سر خود خاطرات تلخ و شیرینی دارند و آینده آن‌ها در حوزه فعالیت‌های پزشکی بسیار درخشان است.

وی ادامه داد: امسال شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و طی این سال‌ها تعداد 6 هزار نفر در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شده‌اند و اولین فارغ‌التحصیل این دانشگاه در رشته پزشکی در سال 48 و در دندانپزشکی در سال 50 در رشته‌های تحصیلی خود مشغول به فعالیت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: امروز 15 هزار پزشک، دندانپزشک و داروساز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند و بیش از 8 هزار نفر متخصص و فوق تخصص همچنین هزار نفر دارای مدرک phd در این مرکز پزشکی تربیت یافتند.

وی تأکید کرد: در سفرهای استانی که در زمان مسئولیتم در وزارت بهداشت انجام داده‌ام در این مسئله برایم کاملا روشن شد که بیش از یک سوم از متخصصان وزارت بهداشت در 300 بیمارستان کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند که این مطلب نشان‌دهنده تلاش زیاد استادان این دانشگاه است.

وی بیان کرد: دانشگاه شهید بهشتی برای 13 دانشکده، 14 هزار دانشجو، 250 رشته تحصیلی نقش مهمی در زمینه تربیت دانشجو به وسیله استادان این دانشگاه بر عهده دارند.

آقاجانی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توانسته است در زمینه تحقیقات رتبه برتر کشور را کسب کند و ما از سال گذشته برنامه محور خدمت را برای ارتقای کیفیت آموزش آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای 35 مرکز علمی دانشجوی با عضویت هزار و 300 نفر، 4 تشکل دانشجویی 14 کانون دانشجویی و اولین انجمن دانشجویی است.

فارغ التحصیلی 2 هزار و 200 دانشجو در همه رشته‌های پزشکی

آقاجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال 2هزار و 200 دانشجو درهمه رشته‌های پزشکی فارغ التحصیل شدند و این مراسم سومین دوره جشن دانش‌آموختگی متمرکز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان برترین دانشگاه از جهت ارزیابی رشته‌های علوم پزشکی در آخرین رتبه‌بندی در بین دانشگاه‌های کشور شناخته شده است و برای پاسخگویی به نظام جدید آموزشی برنامه حاکمیت آکادمیک و برنامه خدمت محور را در این دانشگاه از سال گذشته ‌آغاز کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: امسال با رویکردی نو در آموزش رشته‌های مختلف علوم پزشکی و پرستاری سعی در پاسخگویی به نیاز فارغ‌التحصیلان هستیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فارغ‌التحصیلان آن‌ها متعهد به اخلاق حرفه‌ای پزشکی هستند و این کار در راستای ارائه خدمات بهتر به این افراد است.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش باید افزایش پیدا کند و این کار در راستای عرضه خدمات رسانی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های لازم در زمینه آموزش و دیگر حوزه‌ها باید به دولت واگذار شود که نتایج بهتری به دست آید.

آقاجانی بیان کرد: استفاده از پتانسیل دانشجویان و توسعه مراکز درمانی بهترین اقدام برای جذب فارغ‌التحصیلان به حساب می‌آید.

انتهای پیام /

لزوم سرمایه‌گذاری دولت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار