سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برگزیدگان بخش موسیقی جشنواره تولیدات صدا و سیما

برگزیدگان بخش موسیقی بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ روز گذشته یکشنبه ۴ شهریور ۹۷ همزمان با دومین روز برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما در چهارمحال و بختیاری، برگزیدگان بخش موسیقی این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

هیئت داوران در بخش اصلی جشنواره، دیپلم افتخار بهترین تکنوازی ساز بومی در ساختار بی کلام محلی را به امین تنگسیری برای اثر موسیقایی «نای دریا» از مرکز آبادان اهدا کرد.

دیپلم افتخار بهترین اثر آموزشی در ساختار کودک و نوجوان هم به رضا خبیری از مرکز آذرابجان غربی برای اثر «آب به ما زندگی می‌بخشد» رسید.

در ساختار موسیقی محلی هم دیپلم افتخار بهترین اثر جذاب و بهترین خواننده به ترتیب به بهروز شریفیان از مرکز بوشهر برای اثر «بُنگ» و موسی موسوی از مرکز چهارمحال و بختیاری برای اثر «بافه غم» اهدا شد.

هیئت داوران کمیسیون شعر و موسیقی جشنواره تولیدات مراکز، دیپلم افتخار بهترین طراحی و تنظیم را در ساختار آکاپلا به ناصر نجفی از مرکز خراسان رضوی برای اثر «صلوات» اهد گردید.

صابر خراسانی از مرکز خراسان رضوی هم توانست دیپلم افتخار بهترین شعر را برای اثر «حریم قدسی» و در ساختار شعر و ترانه به دست آورد و مجتبی ابوالقاسم‌پور هم در ساختار ارکسترال محلی، دیپلم افتخار بهترین تنظیم موسیقی را دریافت کرد.

بر اساس اعلام هیئت داوران، دیپلم افتخار بهترین خوانندگی در ساختار پاپ محلی هم به عمران طاهری از مرکز خلیج فارس برای اثر «روزن خاش» اهدا شد و کورش کیانی هم دیپلم افتخار بهترین شعر را در ساختار بومی و محلی برای اثر «چی کنار سر ره» از مرکز خوزستان دریافت کرد.

در همین ساختار شمس‌الله آقاجری از مرکز خوزستان توانست دیپلم افتخار بهترین اثر بومی را برای اثر «شو و روز بیدارم» به خود اختصاص دهد.

در ساختار سنتی بی کلام، دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی به ابالفضل صادقی‌نژاد از مرکز سمنان برای اثر «خروس‌خوانی» رسید و جمیل خالدی هم به عنوان بهترین خواننده پاپ محلی به خاطر خوانندگی اثر «جام عشق» انتخاب شد.

مرکز کرمان هم در این بین دو نماینده داشت که دیپلم افتخار بهترین اثر بومی و ارکسترال را دریافت کرد، حمید کاظمی برای اثر «گیس گل» و مجتبب زرکاری برای سرود سمفونی شاهدان دیپلم افتخار گرفتند.

در ساختار پاپ یونس جباریان برای اثر «شب تنهایی» با زبان کردی دیپلم افتخار بهترین تنظیم موسیقی را دریافت کرد و میثم معافی هم به عنوان بهترین خواننده ارکسترال برای اثر «ایران هوای عید» انتخاب شد.

دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی سنتی هم به علی امیدی برای اثر «فسانه عشق» اهدا گردید.

در ساختار بومی و محلی، کاظم کریمی برای خوانندگی اثر «چرنگ»، مسعود موسوی برای تنظیم موسیقی اثر «مرهم»، محمد آرین مهر برای آهنگسازی و خوانندگی اثر «فصل بهار» هر سه از مرکز کهگیلویه و بویراحمد و حسن سالم ار مرکز لرستان برای تکنوازی کمانچه اثر «چوبی» چهار هنرمندی بودند که دیپلم افتخار دریافت کردند.

بر اساس رأی هیئت داوران مهداد کرباسی از مرکز آذربایجان شرقی توانست دیپلم افتخار بهترین اثر کاربردی رسانه‌ای را در ساختار ارکسترال محلی برای قطعه موسیقایی «بابا تیلار» به خود اختصاص دهد.

در ساختار بومی و محلی و باز هم بهترین اثر کاربردی، دیپلم افتخار به مهران مراد صفوی از مرکز اصفهان برای اثر «اور بهار» تعلق گرفت و محمد جواد شوهانی از مرکز ایلام هم موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین خوانندگی و تولید در ساختار ارکسترال محلی برای اثر «ایلام» شود.

هیئت داوران همچنین «هلیوسا» ساخته اکبر ابراهیمی از مرکز بوشهر را شایسته دریافت دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی در ساختار بومی و محلی دانستند.

غفور محمد‌زاده از مرکز خراسان جنوبی هم توانست دیپلم افتخار بهترین اثر کاربردی در ساختار موسیقی مقامی را برای اثر «مقام خراسانی» به خود اختصاص دهد.

دیپلم افتخار موسیقی بومی به مجید شمسایی برای اثر «دعا» از مرکز خوزستان اهدا شد و جواد فلاحتی از مرکز قم هم بر اساس نظر هیئت داوران، دیپلم افتخار آهنگسازی و تولید بهترین اثر آکاپلا مذهبی را برای قطعه «زیارت» دریافت کرد.

عبدالرضا آرمانده از مرکز کرمانشاه هم همین جایزه را برای اثر «هیوا» در ساختار بومی و محلی و در رشته اثر کاربردی با موضوع زلزله به خود اختصاص داد.

دو دیپلم افتخار دیگر هم در ساختار بومی و محلی اهدا شدند که عبارتند از: «کوچ» ساخته قاسم رضایی از مرکز گلستان و «بهار وارش» ساخته وحید دانا از مرکز مازندران که هر دو به عنوان اثر کاربردی رسانه، این جایزه را دریافت کردند.

شهباز شاهین‌پور از مرکز مهاباد هم با اثر «هاته خوار» به معنای بازگشت توانست دیپلم افتخار بهترین تنظیم موسیقی با در ساختار ارکسترال محلی به خود اختصاص دهد.

در بخش موضوعی هم مهدی فهمی برای خوانندگی اثر «مدافع حرم» با موضوع مدافعین حرم از مرکز اردبیل برگزیده شد.

در موضوع حفظ محیط زیست هم دیپلم افتخار به کوروش اسد‌پور برای اثر «رسم نو» شاعر و خواننده مرکز چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت.

در موضوع دفاع مقدس، امیر بدیعی از مرکز خراسان شمالی دیپلم افتخار بهترین طراحی و خوانندگی را برای اثر «آهنگ طوفان» دریافت کرد و جایزه مشابه در موضوع کشاورزی هم برای اثر «یک دانه انار» به محمدتقی سلجوقی از مرکز سیستان و بلوچستان رسید.

در نهایت مهدی کرمی از مرکز فارس هم توانست دیپلم افتخار بهترین خوانندگی را برای اثر «اسم غمگین طلاق» در موضوع سلامت به خود اختصاص دهد.

در موضوع چهل سالگی انقلاب، دیپلم افتخار به حسن مجیدی از مرکز چهارمحال و بختیاری برای تولید موسیقی و نماهنگ «چله عاشقی» رسید و التفات داوود بیگی از مرکز زنجان هم توانست دیپلم افتخار بهترین خوانندگی را برای اثر «ایران کالاسی» در موضوع شعار سال دریافت کند.

حامد فقیهی از مرکز فارس دیپلم افتخار بهترین خوانندگی اثر وکاپلا را برای اثر «بیا تا گل برافشانیم» به دست آورد همچنین جایزه بهترین شعر انقلابی هم به باقر قادری از مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای اثر «چهلچراغ» در موضوع شعر چهل سالگی انقلاب اهدا شد.

هیئت داوران اثر «خیال شببارانی» را حائز دریافت دیپلم افتخار بهترین موسیقی کاربردی با موضو نوآوری دانست واین جایزه را به حمید هادی از مرکز کیش اهدا کردند.

همچنین فرخ نوجوان از مرکز گیلان توانست دیپلم افتخار بهترین اثر کاربردی رسانه‌ای را با موضوع موسیقی ۴۰ سال انقلاب برای اثر «امی اینقلاب» بمعنای انقلاب ما دریافت کند.

در نهایت محمود قادری و فرید سعادتمند از مراکز همدان و یزد برای تهیه‌کنندگی نماهنگ‌های «روز پیروزی» و «محرم» موفق به دریافت این جایزه شدند.

بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صدا و سیما با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، پیشرفت و افتخار» از شنبه گذشته ۳ شهریور ۹۷ به میزبانی چهارمحال و بختیاری در منطقه گردشگری تالاب چغاخور بروجن آغاز شد و تا پایان وقت امروز دوشنبه ۵ شهریور به مدت سه روز ادامه دارد.

در مجموع ۱۰ هزار و ۲۶ اثر رسانه‌ای در حوزه‌های خبر، سیما، رادیو، موسیقی، پژوهش و فضای مجازی، به دبیرخانه این جشنواره ارسال و توسط ۱۲۸ داور ارزیابی گردید.

انتهای پیام/ش

بیست و یکمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.