سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار ۱۴ میلیارد‌ی برای طرح‌های آبخیزداری نوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از اختصاص بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این اداره کل خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدوجیه اله موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهرگفت: بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از محل توسعه صندوق ملی تخصیص یافت که در شش حوزه آبخیزداری غرب استان عملیاتی می‌شود.

وی افزود: این طرح‌های امسال بعنوان پایلوت در مدت پنج ساله انجام می‌شود که هر ساله اعتبار مورد نظر را به ادارات کل منابع طبیعی و طرح‌های مصوب خواهند داد.

موسوی افزود: این اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری و کنترل سیل و جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره سازی آب، کاداستر اراضی، مبارزه با آفات وامراض، بنچ مارک، سوخت رسانی، استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت و مشارکت‌های مردمی، تولید نهال، بذر کاری و بذرپاشی، تثبیت بیولوژیکی و مکانیکی، مستندسازی و استفاده از توان و ظرفیت جوامع محلی هزینه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: در حوزه آبخیزداری می‌بایست کار اساسی و عمیق انجام دهیم تا هم از فرسایش جلوگیری شود و تا تثبیت خاک و جذب آب و روان آب‌ها را داشته باشیم.

موسوی با تاکید بر این که مشارکت مردم در حفاظت و توسعه منابع طبیعی نقش مهم ایفا می‌کند افزود: توسعه دائمی روستا‌ها و مناطق بالا دست و استفاده از ظرفیت‌های مردم منطقه از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام /ر

تاکید بر مشارکت مردم در حفاظت و توسعه منابع طبیعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.