سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بنیاد شهید:

کمبود‌ها و نارسایی‌ها نباید موجب برخورد بد با افراد تحت پوشش بنیاد شهید شود

حجت الاسلام شهیدی محلاتی گفت: ما باید افتخار کنیم که در خدمت جامعه ایثارگری هستیم و باید نسبت به این جامعه خادم خوبی باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی نماینده ولایت فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگری صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته دولت و روز کارمند در مراسم تجلیل از کارکنان منتخب جشنواره شهید رجایی ضمن تبریک به مناسب اعیاد قربان و غدیر و هفته دولت اظهار کرد: به مناسب شهادت شهیدان رجایی و باهنر دو چهره فعال و ساده زیست این هفته به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است که هرساله به این مناسبت جشنواره شهید رجایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره شهید رجایی از خدمات ارگان ها و سازمان ها قدردانی و سپاسگزاری می شود عنوان کرد: بنیاد شهید سال هاست این جشنواره را برگزار می کند و از افرادی که در کارخود جدی بوده و تلاش کرده اند، قدردانی می شود.

وی با بیان اینکه در ۵ سال اخیر در  بنیاد شهید توانسته ایم گام های مهمی برداریم، افزود: اولین کاری که در ماه های اول حضور بنده انجام شد برنامه ریزی کاربردی ۶-۵ ساله برای بنیاد بود که توانستیم در دوسال اول به صورت کوتاه مدت خدماتی چون پرداخت معوقات جامعه ایثارگری و در بعد درمان خدماتی را ارائه دهیم.

شهیدی ادامه داد: دو سال دوم به عنوان دوسال میانه و دو سال آخر به صورت بلند مدت برنامه ریزی شد که در این مدت ۵ سال شاهد موفقیت هایی بوده ایم.

وی با بیان اینکه نقص و کمبودها باید در حد معمول رفع شود تا بتوانیم خدمات بهتری به جامعه ایثارگری ارائه دهیم، گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که تحریم ها، ستون های دشمن و قلم های دشمن باعث به وجود آمدن یاس و ناامیدی در جامعه شده است و آنان از هر روشی برای ضربه زدن استفاده می کنند تا بتوانند انقلاب اسلامی را از بین ببرند، اما ملت ما باید راه شهدا، جانبازان و آزادگان را پیش بگیرند تا بتوانند با دشمن مبارزه کنند.

شهیدی با اشاره با سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: زمانی که ما متحد باشیم و گوش به فرمان رهبری باشیم دشمن  نمی تواند عملی انجام دهد. در حال حاضر اختلافات برجام بین آمریکا و اروپا باعث یاس و ناامیدی آن ها شده است که این اختلاف برای ما یقینا یک هدیه الهی است.

وی با بیان اینکه کشور در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است تصریح کرد: ما  باید افتخار کنیم که در خدمت جامعه ایثارگری هستیم و باید نسبت به این جامعه خادم خوبی باشیم.

رئیس بنیاد شهید گفت: کمبودها و نارسایی ها نباید باعث ایجاد برخورد بد با افراد تحت پوشش بنیاد شهید باشد. جانبازان ما به فرموده مقام معظم رهبری افرادی هستند که اجر آن ها از شهید بالاتر است و شأنشان بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه هر یک از ما باید در محل کار اخلاق و شئونات اسلامی را رعایت کنیم تا بتوانیم خادمی مناسب و پر ارزش باشیم، ادامه داد: مشکلات اقتصادی مسئله اصلی کشور ماست و ما سعی داریم در حل مشکلات پیروز باشیم و بتوانیم بنیاد شهید را در این مسائل حفظ کنیم.

شهیدی با بیان اینکه در بنیاد شهید از ۵ سال گذشته نیروی کار از ۱۳ هزار نفر به حدود ۹ هزار نفر رسیده است، افزود: در آینده میزان بازنشستگی بالاست و مسئولین باید بکوشند جانشین پروری داشته باشند و افرادی باتجربه و جوان را انتخاب کنند.

رئیس بنیاد شهید تشریح کرد: بنیاد شهید باید از امور الکترونیکی بیشتر استفاده کند تا بتوانیم مراجعین را به بنیاد کم کنیم. در این زمینه هر کسی از استان های مختلف به بنیاد شهید مراجعه کند نمره منفی برای مدیران آن استان محسوب می شود چراکه باید مشکل ایثارگران باید در استان خودشان رفع شود.

ولی با بیان اینکه بنیاد شهید دو رسالت مهم رسیدگی به امور معیشتی و  امور فرهنگی را به عهده دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه میانگین سنی خانواده های ایثارگران ۸۴ سال و میانگین سنی جانبازان به ۷۰ سال رسیده است، این افراد در حوزه های درمان، تعاون و بعد فرهنگی نیاز به حمایت های بسیاری دارند .

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.