سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرکز افق توسعه چهارمحال و بختیاری در سه حوزه

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افق توسعه چهارمحال و بختیاری در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن متمرکز می‌باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی شامگاه گذشته شنبه ۳ شهریور ۹۷ در آیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما در منطقه گردشگری چغاخور، با اشاره به فرهنگ غنی و سابقه پرافتخار و نقش آفرینی موثر مردم چهارمحال و بختیاری در دوره‌های مختلف تاریخ میهن اسلامی گفت: این استان بیش از دو هزار و ۴۳۰ شهید، ۷ هزار و ۲۳۵ جانباز و ۵۲۶ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و خدمات گسترده نظام اسلامی بویژه در مناطق محروم کشور افزود: بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های توسعه‎ای چهارمحال و بختیاری در طول این چهل سال انجام شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان هم اکنون قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و حتی صنعتی در کشور است که از آن جمله تولید ۲۱ درصد بادام، ۵ درصد قارچ خوراکی، ۱۳ درصد ماهیان سردآبی و ۱۰ درصد شیرخشک نوزاد است.

عباسی با بیان تمرکز افق توسعه چهارمحال و بختیاری در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن، از وجود ظرفیت‌های گسترده سرمایه گذاری در این استان خبر داد.

وی افزود: طی پنج سال اخیر ۶۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان صورت گرفت.

عباسی با دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح‌های مختلف توسعه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی این استان با وسعت ۴۲۳ هکتار، دارای زمینه سرمایه گذاری و ایجاد ۱۱۱ طرح در بخش کشاورزی، ۴۴ طرح سلولزی و ۴۴ واحد صنایع تبدیلی می‌باشد.

تجلیل از خانواده معظم شهدا، مدیران رسانه ای، هنرمندان، نخبگان علمی، کارآفرینان برتر و قهرمانان ورزشی چهارمحال و بختیاری، و افتتاح فرستنده تلویزیونی روستای گردشگری سرآقاسید شهرستان کوهرنگ، سخنرانی و پخش کلیپ، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

گفتنی است: بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، پیشرفت و افتخار» تا فردا دوشنبه ۵ شهریور و به مدت سه روز، به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری می‌باشد.

در مجموع ۱۰ هزار و ۲۶ اثر رسانه‌ای در حوزه‌های خبر، سیما، رادیو، موسیقی، پژوهش و فضای مجازی، به دبیرخانه این جشنواره ارسال و توسط ۱۲۸ داور ارزیابی گردید.

انتهای پیام/ش

بیست و یکمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‎ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.