سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبران کمبود آب آشامیدنی استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا

استاندار بوشهر با اشاره به جبران کمبود آب آشامیدنی استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا گفت: طرح شیرین‌سازی آب دریا در شهر‌ها و نقاط ساحلی استان بوشهر تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه دشتستان با تاکید بر توجه به تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان اظهار داشت: در این راستا اجرای طرح‌های آبرسانی در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دارد.

وی با اشاره به استفاده از آب دریا در تامین آب آشامیدنی گفت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی استان از شیرین سازی آب دریا استفاده می‌شود که این طرح در شهر‌ها و نقاط ساحلی استان بوشهر تدوین و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در حل مشکلات آب شرب شهر‌ها و روستا‌های دشتستان افزود: در این زمینه طرح‌های مهمی تدوین، اجرایی و عملیاتی شده که بخشی از آن‌ها امسال وارد مدار قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با تاکید بر تدوین برنامه‌ها برای حل مشکلات آبرسانی در دشتستان اظهار داشت: در این راستا اقدامات مهم و موثری برای حل مشکلات آب آشامیدنی دشتستان انجام شده که یکی پس از دیگری اجراء، تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمد پوریوسفی، با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه افزود: طرح مخزن ذخیره آب شرب وحدتیه به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شد و امروز در هفته دولت وارد مدار تولید قرار گرفت.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است تصریح کرد: تاکنون ۱۸.۱ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

وی به دیگر مزیت‌های این طرح پرداخت و تصریح کرد: طرح مخزن ذخیره آب شرب وحدتیه نقش مهمی در حل بحران کم آبی و پاسخگویی به نیاز مردم در ساعات اوج مصرف آب دارد.

پوریوسفی، احداث ساختمان کلرزنی، نگهبانی، خط خروجی متصل به شبکه آب شهری وحدتیه و محوطه سازی دیوار را از طرح‌های جانبی افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه دشتستان دانست.

وی موقعیت شهر وحدتیه را ۹۰ کیلومتری شهر بوشهر دانست و خاطر‌نشان کرد: حجم عملیات خاکی در اجرای طرح آبرسانی وحدتیه افزون بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر نوسازی شبکه آبرسانی گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده و نشت‌یابی خطوط لوله شهری دشتستان در اولویت است که با تامین اعتبارات لازم اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ م

آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق "شیرین‌سازی آب دریا" تامین می‌شود

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.