سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد دستگاه قضا با محتکران قاطع، صریح و نتیجه‌بخش باشد

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: برخورد دستگاه قضا با محتکران هم باید بسیار قاطع، صریح و نتیجه‌بخش باشد، زیرا مبارزه قاطع، صریح و نتیجه‌بخش با مفسدان توسط قوه قضائیه از خواسته آحاد مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید کمال‌الدین شهریاری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در دشتی با تاکید بر مبارزه با محتکران و نقش بسیج در این عرصه اظهار داشت: برخورد با هر پدیده‌ای توسط دستگاه قضایی باید با موازین قانونی منطبق باشد برخورد دستگاه قضا با محتکران هم باید بسیار قاطع، صریح و نتیجه‌بخش باشد، زیرا مبارزه قاطع، صریح و نتیجه‌بخش با مفسدان توسط قوه قضائیه از خواسته آحاد مردم است.

وی، بسیج را بازوی اجرایی نظام درصحنه‌ها و برهه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: در زمان جنگ همین بسیج بخش عظیمی از جنگ را اداره می‌کرد در زمان سازندگی بسیج سازندگی بخشی از سازندگی در مناطق محروم استان‌ها برعهده‌گرفته و حتی در حفظ امنیت از بسیج استفاده می‌شود و بسیج می‌تواند مأموریت‌های مختلفی داشته باشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بیان کرد: بسیح در مبارزه با محتکران می‌تواند در راستای شناسایی آن‌ها با نیرو‌های نظامی و انتظامی همکاری کند.

شهریاری وضعیت اقتصادی جامعه و نقش مجلس را مورد اشاره قرار داد و افزود: در وضعیت فعلی ما بیش ازآنچه که به قانون نیاز داشته باشیم به مدیریت، تدبیر و سیاست‌های درست سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیاز داریم که بتوانیم اقتضایی در مقابل ترفند‌های دشمن عمل کنیم.

وی افزود: هر جا که نیاز به قانون باشد یک‌فوریتی و دوفوریتی و یا به‌صورت عادی تصویب می‌کنیم که در چند ماه گذشته شاهد چنین طرح‌هایی بوده‌ایم.

شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه در قضیه برجام اروپا دنبال‌روی آمریکاست گفت: تاکنون اروپا تنها به صورت تئوری مواردی را مطرح کرده و به صورت عملی چیزی ارائه نکرده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس به برجام اروپایی اشاره کرد و افزود: اروپا دنبال‌روی آمریکاست البته اروپا را باید به دودسته تقسیم کنیم یکی دولت‌هایی اروپایی و دیگری شرکت‌هایی اروپایی هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: شرکت‌های اروپایی که اصلاً فارغ از دولت‌ها در چارچوب منافع بنگاه‌داری خود عمل می‌کنند و هیچ تبعیتی از دولت‌ها ندارند و اقتصاد و بازار آزاد است و دولت‌ها نمی‌توانند شرکت‌های اروپایی را مکلف به کاری کنند که منافع مالی و پولی آن‌ها را خدشه‌دار کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های اروپایی نان‌آور دولت‌ها هستند در ایران اقتصاد ما دولتی است و شرکت‌ها جیره خوار دولت هستند و دولت می‌تواند بر شرکت‌ها مسلط باشد، اما در اروپا چنین نیست دولت‌ها جیره خوار شرکت‌ها هستند و این شرکت‌ها هستند که با پرداخت مالیات دولت‌ها را اداره می‌کنند و بنابراین دولت‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند به شرکت‌هایی که نان‌آور آن‌ها هستند تکلیف کنند که شما با ایران قرارداد انجام دهید و شرکت‌های بزرگ اروپایی حرف‌شنوایی از دولت‌ها ندارند، چون دولت‌ها به آن‌ها نیازمند و محتاج هستند.

شهریاری گفت: دست دولت‌هایی اروپایی بدون شرکت‌ها خالی است به‌جز بیانه، اظهارنظر و مصاحبه از دیگران حمایت می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: اروپایی‌ها نه قبل خروج امریکا از برجام کاره‌ای بودند و نه بعد از خروج امریکا از برجام کاره‌ای هستند و در حد بیانه‌ای اعلام حمایت می‌کنند، اما عملاً کاره‌ای نیستند و آبی از آن‌ها گرم نمی‌شود.

وی به لایحه بندر آزاد بوشهر پرداخت و گفت: در مجلس چهار عضو کمیسیون خاص رسیدگی به قانون اداره مناطق آزاد بودم کاملاً به قانون اشراف دارم این قانون با قانونی که در سه مناطق آزادی کیش، قشم و چاه‌بهار بود اهداف قانونی محقق نشد و با این مناطق نمی‌توانیم توسعه کشور را رقم بزنیم و به لحاظ فنی و کارشناسی با لایحه منطقه آزاد موافق نیستم چراکه هیچ نقشی در توسعه ندارد.

انتهای پیام/ م

دستگاه قضایی باید سریع و قاطع با محتکران برخورد کند

برچسب ها: اشتغال ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.