سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنقر میزبان کارگاه های سینمای حرفه ای

دومین دوره مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای با حضور اساتید سینمایی ایران روز شنبه در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دبیر مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای گفت : کارگاه هر ساله بین اعیاد قربان تا غدیر برگزار می شود و این کارگاه از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و هفت روز ادامه دارد.

وی افزود: اساتید مطرح و بین المللی سینمای ایران در این دوره از کارگاه هنرجویان‌ را آموزش می دهند.

به گفته وی ، این دومین دوره مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای ایران است و 40 هنرجوی جوان از سراسر ایران در این کارگاه حضور دارند.

اصلانی افزود: در این‌ کارگاه هر روز یکی از اساتید مطرح سینمای ایران دروس تخصصی خود را به هنرجویان ارائه می دهند و در روزهای آخر هنرجویان به ساخت یک فیلم کوتاه می پردازند.

وی عنوان کرد: آثار ساخته شده توسط هنرجویان در روز آخر کارگاه ها داوری می شوند و فیلم های برتر کمک‌ هزینه حمایتی برای ساخت فیلم های بعدی را دریافت خواهند کرد.

دبیر کارگاه سینمای حرفه ای ، با بیان اینکه انجمن سینمای جوان شهرستان سنقر این کارگاه ها را برگزار کرده است، گفت: برای برگزاری این کارگاه سه میلیارد تومان بودجه نیاز بود که به واسطه کار افتخاری اساتید، توانستیم با 37 میلیون تومان اعتبار آن را برگزار کردیم.

به گفته اصلانی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و شهرستان سنقر هیچ‌ کمک مالی از این مجموعه کارگاه ها انجام‌ نداده اند.

وی عنوان کرد: برخی از اساتید مطرح این کارگاه به دلیل اینکه در ایران حضور ندارند، کلاس های آنها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

برگزاری دومین دوره مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای ایران

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کارگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.