سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه جنگ لفظی مقامات پیشین و کنونی واشنگتن؛

برنان: ترامپ میان آمریکایی‌ها تفرقه می‌اندازد

رئیس سابق سازمان سیا از تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای تفرقه‌پراکنی میان آمریکایی‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا روز گذشته (جمعه) به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و او را عامل اصلی ایجاد تنشهای سیاسی در کشور توصیف کرد.

وی در مصاحبه با شبکه «اچ بی او» اعلام کرد: در واقع کاری که او در کشور انجام می دهد تفرقه انداختن میان ماست. او میان آمریکایی ها تفرقه می اندازد. بنابراین من واقعا نگرانم که او میان ما تفرقه بیاندازد و این مسئله در نهایت به خیابانها هم کشیده شود.

برنان در ادامه با اشاره به حمایت ترامپ از روسیه افزود: معنای واژه خیانت این است که از اعتماد کسی سوء استفاده و همچنین با «دشمن» مشارکت و همدستی شود. این فرصتی بود برای دونالد ترامپ که به مسئولیت هایش عمل کند. که بگوید روسیه، این اقدامات را تمام کند. این کار را دیگر تکرار نکن و اگر دوباره چنین کاری کنی باید بهای آن را بپردازی.

وی در ادامه گفت: من امیدوارم آنهایی که در کاخ سفید، کابینه و حتی کنگره هستند متوجه شوند که باید پیش از وقوع یک فاجعه، کاری کنند.

جنگ لفظی میان این دو نفر از زمانی که رئیس جمهور آمریکا مجوز دسترسی امنیتی جان برنان را لغو کرد، به شدت تشدید شده است. برنان پیشتر در مصاحبه ای اعلام کرده بود اینکه ترامپ از مجوز امنیتی یک مأمور سابق سیا برای گروکشی استفاده می کند، نشاندهنده سوء استفاده او از مقام ریاست جمهوری است. ترامپ هم در حساب توییتر خود از برنان به عنوان لکه ننگی برای کشور یاد کرد و گفت که آمریکا شایسته افرادی بهتر از او بود.

برنان که از سال 2013 تا 2017 در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت، از جمله منتقدان سرسخت ترامپ به دلیل ارتباط او با روسیه است.  رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی دستاوردهای آژانسهای اطلاعاتی آمریکا را درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زیر سؤال برد و گفت گمان نمی کند که مسکو در این انتخابات مداخله کرده باشد.


انتهای پیام/

انتقاد جدید برنان از ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.