سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۱۱ درصدی آمار فوت‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در فارس

در چهارماهه نخست امسال آمارفوت‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید غلامزاده مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس گفت: در چهارماهه نخست امسال ۱۹ نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۹ نفر اعلام شده بود افزایش ۱۱۱ درصدی را نشان میدهد.

وی افزود: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج درچهار ماهه نخست امسال، ۱۵ مرد و ۴ نفر زن بوده اند.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی، چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد، به نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت ۳ تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.

در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند، دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

دلایل مسمومیت با قرص برنج می‌تواند مصرف اشتباه آن یا مصرف تعمدی به قصد خودکشی باشد، البته در برخی موارد قرص برنج یا ترکیباتی از قرص برنج به‌عنوان قرص‌های توهم‌زا توسط افراد مصرف و موجب مسمومیت آن‌ها شده است.
انتهای پیام/ر

افزایش فوت‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در فارس

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.