سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

از معافیت حق بیمه شرکت‌های دانش‌بنیان تا سهم ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات آن‌ها

معاونت علمی ریاست جمهوری در هفته گذشته خبر‌های متعددی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمعوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها معاف شدند

  بر اساس تفاهم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه ۱۴/۱۲ جدید درآمد از سوی سازمان تأمین اجتماعی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده است که بر مبنای این بخشنامه از این‌ پس قرارداد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها معاف می‌شوند.

طبق بخشنامه جدید ابلاغی سازمان تأمین اجتماعی با عنوان نحوه محاسبه حق بیمه قرارداد‌های شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان (به شماره ۱۴/۱۲)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئول بررسی و تأیید قرارداد‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

آینده‌ شهر در برج سازی نیست و به دست جوانان پیشرفت می‌کند

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری درمراسم افتتاحیه کارخانه نوآوری شریف با بیان اینکه این مراکز سبب عملیاتی شدن ایده جوانان می‌شود، گفت: آینده‌ این شهر در برج سازی نیست بلکه به دست جوانان پیشرفت می‌کند؛ بناباین باید محیطی برای پیاده سازی ایده‌ها ایجادشود و وجود چنین مراکزی سبب تربیت نسل کارآفرین می‌شود و اقتصاد کشور را تغیر می‌دهند.

 سهم ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات شرکت‌های دانش بنیان

ستاری درباره کریدور صادرات دانش بنیان بیان کرد: دو سال پیش کریدور صادرات محصولات دانش بنیان آغاز شد و امسال بودجه خوبی به آن تخصیص داده شده است.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حجم صادرات محصولات دانش بنیان گفت: سال گذشته صادرات 400 میلیون دلار بوده است و امید داریم تا 2 سال اینده به بیش از یک میلیارد دلار برسد. البته این صادرات جدا از بحث ICT است چراکه آمار دقیقی از آن نیست و به دلیل عدم گمرکی این شرکت ها حجم صادرات آن ها به درستی هم مشخص نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.