سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت زندگی به شهرک‌های حومه غربی درعا در سوریه

پس از آزادسازی حومه غربی درعا از اشغال گروه‌های تروریستی، زندگی عادی به شهرک‌های زیزون و خراب الشحم واقع در این استان بازگشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، با حضور نیرو‌های ارتش سوریه به شهرک‌های زیزون و خراب الشجم در حومه غربی استان درعا، امنیت به این مناطق بازگشته و زندگی عادی در جریان است.

رامی الشاعر خبرنگار الاخباریه سوریه در گزارشی از جشن‌های عید سعید قربان در این مناطق گفت: پس از اینکه مذاکرات آشتی در شهرک‌های زیزون و خراب الشحم به اجرا درآمد و نیرو‌های ارتش سوریه وارد این مناطق شدند زندگی طبیعی و عادی در آن آغاز شده است.  

او افزود: مرز‌های اداری اردن پیش روی ماست و به سمت غرب نیز یگان‌های ارتش سوریه مستقر هستند و پایگاه‌های خود را در مرز‌های اداری سوریه و اردن مستقر کرده اند، بنابراین در سایه اقدامات نیرو‌های ارتش سوریه امروز این شهرک‌ها زندگی عادی و طبیعی خود را آغاز کرده اند. امروز اهالی این شهرک‌ها مراسم عید سعید قربان و جشن و شادی‌ها را به خوبی برگزار می‌کنند. این در حالی است که مردم پنج سال بود شادی نداشتند.

یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار گفت: «خدا را شکر می‌کنیم شما با چشم خود مشاهده کردید که کودکان در آرامش و شادی هستند و مردم در ایام عید قربان خوشحال هستند».

یکی دیگر از ساکنان گفت: «فرق زیادی بین عید امسال و عید‌های سال‌های گذشته در این شهرک‌ها وجود دارد. هم اکنون شادی‌های کودکان و خوشحالی بزرگسالان ناشی از امنیتی است که در این منطقه برقرار است».

یکی دیگر از ساکنان شهرک زیزون نیز گفت: «عید شما مبارک باشد. ان شاء الله ارتش سوریه که امنیت را برای این منطقه به ارمغان آورد همیشه برقرار باشد».

دختر بچه سوری نیز گفت: «عید شما مبارک. ان شاء الله هر ساله شما به خیر و سلامتی باشید. ما ارتش سوریه را زیاد دوست داریم، زیرا به منطقه ما وارد شد و امنیت در منطقه ما ایجاد شد».

خبرنگار الاخباریه سوریه ادامه داد: هم اکنون از شهرک زیزون به شهرک خراب الشحم در ریف غربی درعا منتقل شدیم. در این شهرک نیز با ورود نیرو‌های ارتش سوریه و برقراری مذاکرات آشتی زندگی عادی به آن بازگشته است.  

یک شهروند زن گفت: «خدا را شکر که به فضل خداوند سبحان شرایط در حال بهبودی است».

یکی دیگر از زنان این منطقه نیز گفت: «ما در عید قربان خدا را شکر می‌کنیم که در آسودگی کامل گوسفند قربانی می‌کنیم و غذا می‌پزیم».

خبرنگار الاخباریه افزود: هم اکنون به یکی از میهمانسرا‌های شهرک خراب الشحم منتقل شدیم و آداب و رسوم عید قربان همانند گذشته به این شهرک بازگشته است. در این منطقه که به حوران موسوم است در عید قربان، بزرگ و کوچک دور هم جمع می‌شوند و به یکدیگر تبریک می‌گویند.

یکی از شهروندان سوری منطقه حوران نیز گفت: «همه خوشحال و مسرورند که به دامان میهن خود بازگشته اند. ما الحمد الله دستانمان در دست ارتش سوریه است و امنیت و ثبات در این مناطق بازگشته است».

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: «ما از نیرو‌های ارتش سوریه تشکر و قدردانی می‌کنیم که شرایط را برای ما طوری فراهم کرد که بتوانیم دور هم جمع شویم و عید قربان را به یکدیگر تبریک بگوییم».  

خبرنگار گفت: بنابراین همانطور که مشاهده کردیم زندگی عادی در این مناطق در جریان است و آداب و رسوم به تدریج در این مناطق باز می‌گردد که این‌ها همه به برکت پیروزی‌های نیرو‌های ارتش سوریه در استان درعاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.