سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازی های آسیایی جاکارتا 2018 - اندونزی؛

۷ مدال رنگارنگ المپیک آسیایی برای تکواندو ایران/ هت‌تریک تکواندو ایران در قهرمانی مردان

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان همراه با تیم کره‌جنوبی، برای سومین دوره متوالی به مقام نخست بازی‌های آسیایی دست یافت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2018 در بخش تکواندو (پومسه و کیوروگی) از روز یکشنبه - 28 مردادماه با حضور 294 تکواندوکار از 34 کشور در سالن مرکزی همایش جاکارتا آغاز و امروز (پنجشنبه – یکم شهریورماه) به پایان رسید.

در پایان این مسابقات و در بخش مردان تیم ملی کشورمان به طور مشترک با کره‌جنوبی با کسب 2 طلا (سعید رجبی و میرهاشم حسینی)، یک نقره(امیر محمد بخشی) و یک برنز(فرزان عاشورزاده) به مقام قهرمانی دست یافت تا برای سومین دوره پیاپی ملی‌پوشان کشورمان قهرمانی در بازی‌های آسیایی را تجربه کنند. ازبکستان با کسب یک طلا و 2 نقره به مقام نایب قهرمانی رسید و قزاقستان و اردن نیز با 3 برنز در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند.

در بخش بانوان کره‌جنوبی با کسب یک طلا و 3 نقره به مقام قهرمانی رسید. چینی‌ها با یک طلا و 2 برنز در جایگاه دوم ایستادند و تایلند با کسب یک طلا به مقام سومی دست یافت. تیم‌های چین تایپه و اردن نیز با کسب یک مدال طلا در جایگاه چهارم قرار گرفتند. ازبک‌ها با یک نقره و 2 برنز به مقام پنجم، قزاقستان یک نقره و یک برنز در جایگاه ششم و تیم‌های ایران (برنز: ناهید کیانی)، ژاپن، لبنان و فیلیپین به مقام هفتم رسیدند.

هدایت تیم کیوروگی مردان نیز برعهده «فریبرز عسکری» به عنوان سرمربی و «علی محمد بسحاق» به عنوان مربی می‌باشد. در بخش زنان نیز «مهرو کمرانی» سرمربیگری و «ریحانه فولادی» مربیگری تیم را برعهده دارند.

همچنین در این دوره از مسابقات برای نخستین بار رقابت‌های پومسه برگزار شد که تیم ایران موفق به کسب دو مدال نقره (کوروش بختیار و مرجان سلحشوری) شد.

هدایت تیم مردان برعهده «سانگ میونگ کیم» به عنوان سرمربی است و در بخش زنان نیز «فاطمه اسدپور» سرمربیگری تیم را برعهده دارد.


بیشتر بخوانید:

خدابخشی: تلاش می کنیم تکواندو ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در جایگاه اصلی اش قرار گیرد

برنامه تکواندو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تغییر کرد

عسگری: هیچ تیمی را در بازی‌های آسیایی دست کم نمی‌گیریم

حسینی: هدفمان قهرمانی تکواندو در بازی‌های آسیایی جاکارتا است


انتهای پیام/

قهرمانی تکواندو ایران در بازی های آسیایی جاکارتا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.