سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال حذف عبارت دشمن برای اشاره به ارتش کره شمالی در اسناد دفاعی کره جنوبی

خبرگزاری یونهاپ از احتمال حذف عبارت دشمن برای اشاره به ارتش کره شمالی در اسناد دفاعی کره جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع دولتی گزارش داد به دنبال کاهش تنش‌ها در روابط میان پیونگ یانگ و سئول، دولت کره جنوبی موضوع حذف اشاره به ارتش کره شمالی با عبارت «دشمن» در اسناد دفاعی سال 2018 این کشور را در دست بررسی دارد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع آگاه دولتی کره جنوبی نوشت: «حال که ما رایزنی‎‌های را با کره شمالی در خصوص اقداماتی در جهت توقف مخاصمه صورت دادیم، این موضوع که همچنان در اسناد رسمی دولتی خود ارتش کره شمالی را «دشمن» توصیف کنیم، مناسب نیست. ما تلاش بسیاری را صورت داده‌ایم تا به جای عبارت دشمن از یک کلمه یا عبارت دیگر استفاده کنیم که تهدید ارتش کره شمالی را به خوبی در خود منعکس کند».

از سال 1995 میلادی تاکنون بارها در اسناد دولتی کره جنوبی از کلمه دشمن برای اشاره به ارتش کره شمالی استفاده شده است. از جمله این موارد می‌توان به سند دفاعی سال 2016 کره جنوبی اشاره کرد که در آن به دولت پیونگ یانگ و ارتش آن به عنوان دشمنان سئول اشاره شد و علت آن نیز تسلیحات هسته‌ای، موشکی و حملات سایبری کره شمالی اعلام شد که تهدیدی برای امنیت کره جنوبی محسوب می‌شدند.

از ابتدای سال میلادی 2018 و به دنبال برگزاری اولین دیدار رسمی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، روابط دو طرف وارد مرحله تازه‌ای شده و تنش ها رو به کاهش گذاشته است. در ژانویه سال میلادی جاری کره شمالی خط مرزی مشترک با کره جنوبی که نزدیک به دو سال بسته شده بود، را بازگشایی کرد. 

انتهای پیام/   

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.