سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زباله شدن ماهیانه بیش از ۱۷ هزار تن میوه در شیراز

مدیر میدان میوه وتره بار شیراز گفت: ماهانه بیش از ۱۷ هزار تن میوه و تره بار به ارزش بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان در شیراز تبدیل به زباله می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قنبری نژاد مدیر میدان میوه وتره بار شیراز با بیان این که روزانه حدود هفت هزار تن میوه و سبزیجات وارد میدان شیراز می‌شود که از این مقدار ۱۰ تن ضایعات است، گفت: علاوه بر این روزانه ۱۸۰۰ مغازه میوه فروشی که در سطح شهر شیراز فعال هستند و هر کدام بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم دور ریز دارند.

وی با اشاره به این که بخشی از این ضایعات تبدیل به کود آلی می‌شود گفت: نبود سردخانه مناسب در میدان میوه وتره بار شیراز، بسته بندی نامناسب و حمل میوه‌ها توسط کامیون‌هایی که سردخانه ندارند علت اصلی فاسد شدن میوه و سبزیجات در شیراز است.

قنبری نژاد ادامه داد: مسئولان شهرداری شیراز قرار است سردخانه‌ای با ظرفیت ۵۰ هزارتن در میدان شیراز احداث کنند تا این مشکل برطرف شود.

به گفته کارشناسان ساخت این سردخانه حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد که با پول دور ریز کمتر از یکسال میوه و تره‌بار در شیراز می‌توان سردخانه ۵۰ هزار تنی احداث کرد.

سالانه ۲۸۰ میلون تن میوه و تره بار در کشور دور ریخته می‌شوند، این درحالیست که همین میوه‌ها در دیگر کشور‌ها بصورت تک دانه‌ای به فروش می‌رسند.
انتهای پیام/ر

دور ریز ماهانه ۲ ونیم میلیارد تومان میوه و سبزیجات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.